De beginnershoek

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Holloweaver
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 04 nov 2016 17:59

Re: De beginnershoek

Bericht door Holloweaver »

Hallo allemaal,

Nieuw bloed op het forum!
Afkomstig uit Eeklo en sinds kort bezitter van een oranje fatbike.
Nooit op iets dergelijks als een mountainbike of zo gereden, een echt noob dus! :D

Doel is om toch minstens 1x per maand een toertje te doen in het weekend,
kwestie van de gezinsbalans te behouden... ;)

Zo, tot binnenkort eens langs het één of ander modderpaadje!

Groetjes en schol!
Tom81
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 08:51

Re: De beginnershoek

Bericht door Tom81 »

Hallo allen,
Ik ben Tom en na vele jaren rust het mountainbiken terug opgepakt.
Ben sinds een maand trotse eigenaar van een scott scale 710 plus. De vorige had zijn jaren dienst bewezen.
Mvg Tom
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: De beginnershoek

Bericht door Wacky-S »

Welkom!
Succes met de nieuwe bike en veel leesplezier hier op het forum :-D
Joriski
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 31 mar 2018 20:58

Re: De beginnershoek

Bericht door Joriski »

Hey medefietsers,

Hier een 40 jarige Kempenaar die het 'op de weg' rijden wat wil aanvullen met mtb rijden.
Altijd gedaan maar m'n laatste 29er verhaal is nogal negatief uitgedraaid. Daarom gaan we nu opzoek naar een fiets voor de funfactor een beetje op te krikken.
27.5+, hopelijk zonder spijt.

Groeten,



Joris
Gebruikersavatar
KareltjeW
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 24 apr 2018 14:23

Re: De beginnershoek

Bericht door KareltjeW »

Ik wilde me ook even kort voorstellen, zonder meteen een heel topic aan te maken voor mijn fiets (wellicht later eens), dus vandaar dat ik een bericht in dit topic plaats. Mijn naam is Karel (te zien aan mijn forumnaam) en ik ben sinds ongeveer een half jaar actief bezig met mountainbiken. Probeer er ongeveer eens in de twee weken een dagdeel op uit te trekken met de fiets; meestal met een vriend van mij, maar soms ook samen met mijn vriendin. Heb me aangemeld op dit forum voor wat route-inspiratie en info over materiaal e.d.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: De beginnershoek

Bericht door Free_ltd »

Wees welgekomen allemaal
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: De beginnershoek

Bericht door Jumping Jack »

Mezelf even voorstellen:

ik ben Nick, 36j, uitvalsbasis: Merelbeke.

Na vele jaren rond te hebben getoerd op een cheap-ass mountainbike'ske uit de Halfords (een Renault Beat R1) eindelijk eens een opstapje gemaakt naar een degelijkere fiets in de vorm van een Specialized Rockhopper Expert.

In de twee maanden dat ik de fiets heb, heb ik er al een goeie 400km opzitten en amuseer ik mij rot! Ik heb wel al begrepen dat deze hobby financieel behoorlijk snel uit de hand kan lopen :lol: . Kledij, schoenen, onderhoud, gps, etc... In die mate dat ik zelfs al geregeld eens naar tweedehands fietsen zit te loeren. Maar dat is met elke hobby zo (mijn andere passie is hifi en jazz met een grote liefde voor vinyl, en daar gaat dat net zo).

Afbeelding
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: De beginnershoek

Bericht door KrisMaes76 »

Jumping Jack schreef:Mezelf even voorstellen:

ik ben Nick, 36j, uitvalsbasis: Merelbeke.

Na vele jaren rond te hebben getoerd op een cheap-ass mountainbike'ske uit de Halfords (een Renault Beat R1) eindelijk eens een opstapje gemaakt naar een degelijkere fiets in de vorm van een Specialized Rockhopper Expert.

In de twee maanden dat ik de fiets heb, heb ik er al een goeie 400km opzitten en amuseer ik mij rot! Ik heb wel al begrepen dat deze hobby financieel behoorlijk snel uit de hand kan lopen :lol: . Kledij, schoenen, onderhoud, gps, etc... In die mate dat ik zelfs al geregeld eens naar tweedehands fietsen zit te loeren. Maar dat is met elke hobby zo (mijn andere passie is hifi en jazz met een grote liefde voor vinyl, en daar gaat dat net zo).

Afbeelding
Als je nog tracks zoekt om te rijden, hier staan er al een paar op.

https://www.trailforks.com/region/gent/" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder zijn er 2 clubs in het Gentse waar je bij kan aansluiten als je niet altijd alleen wil rijden: The Hill en MTB Gent
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: De beginnershoek

Bericht door Jumping Jack »

Bedankt voor de info Kris!

Ondertussen onverwacht snel een fietswissel doorgevoerd: de rockhopper is verkocht en nu staat er een Granville Fuse Carbon (van het Granville Factory Team van 2017):

Let niet op de achtergrond, dat is volledig op conto van mijn vrouw :-D .

Afbeelding
Gebruikersavatar
KevK
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 08 okt 2018 10:57
Rijdt met: Giant Fathom 29er 2 LTD

Re: De beginnershoek

Bericht door KevK »

Hallo iedereen,

hier alweer een MTB-maagd :oops:
Sinds afgelopen weekend trotse eigenaar van een Giant Fathom 29er 2 LTD

Afbeelding

Benieuwd naar hoe deze reageert.
Volgens deze review zit het wel goed (voor wat ik er dan mee wil doen)
https://www.bikeexchange.com.au/blog/gi ... ike-review

Anyway,
Ik hoop hier veel tips op te doen en veel te leren.

Hope for the best! :lol:
Plaats reactie