De beginnershoek

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Robby VG
Mountainbiker
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 15 jul 2009 21:24
Rijdt met: Trek 8900

Bericht door Robby VG »

walter b schreef:Hallo iedereen,

Ik ben zinnens een cannondale te kopen. ofwel een one twenty1 of een one forty 3.Heb in antwerpen in 2 winkels gaan informeren maar alles is via de catalogus.Geen enkele van deze winkels hebben er een binnenstaan.Ik zou nu wel graag de fiets eens in het echt zien voor ik er een bestel.De winkels zijn in putte (antwerpen) en in kalmthout.
Weet er van jullie misschien een winkel die cannondales verkoopt en er heeft staan. In de geburen van Antwerpen liefst.
Dank bij voorbaat
Hallo,
Ik ben niet zeker maar ik denk dat ik er heb zien staan in de as adventure
store ( snow en bike) in Schoten.
Robby VG
Mountainbiker
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 15 jul 2009 21:24
Rijdt met: Trek 8900

Bericht door Robby VG »

walter b schreef:Hallo iedereen,

Ik ben zinnens een cannondale te kopen. ofwel een one twenty1 of een one forty 3.Heb in antwerpen in 2 winkels gaan informeren maar alles is via de catalogus.Geen enkele van deze winkels hebben er een binnenstaan.Ik zou nu wel graag de fiets eens in het echt zien voor ik er een bestel.De winkels zijn in putte (antwerpen) en in kalmthout.
Weet er van jullie misschien een winkel die cannondales verkoopt en er heeft staan. In de geburen van Antwerpen liefst.
Dank bij voorbaat
Hallo,
Ik ben niet zeker maar ik denk dat ik er heb zien staan in de as adventure
store ( snow en bike) in Schoten.
sportie
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 05 jan 2011 22:00
Rijdt met: marlin

info

Bericht door sportie »

hey,ik ben sportie en 30jaar en ben een beginnende mountainbiker en zou hier wat meer info willen over wedstrijden hier in belgie en clubs en gewone tourtochten

bedankt
scalpal
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 05 jan 2011 21:45
Rijdt met: ridley

hoeveel uur trainen per week

Bericht door scalpal »

hallo boy's, wat zijn de ideale km per week om een toertocht gemakkelijk uit te rijden. voor een beginnende mtbker?
mvg

scalle
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Als je een rit van 45 km bedoeld, 2 tochtjes van 20 km in de week.
sportie
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 05 jan 2011 22:00
Rijdt met: marlin

Bericht door sportie »

heb al 8 dagen tourtjes gereden van bijna 20km,
moet wel zeggen,de eerste keer was in de sneeuw en heb dat wel onderschat,nu het droger ligt gaat het wel veel vlotter
Late Roeping
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 15:55
Rijdt met: Bulls Copperhead 3

Voorstelling

Bericht door Late Roeping »

Hallo iedereen,

ik ben reeds (nog maar?) 49 jaar en ben sinds een half jaar aan het MTBen, op een Bulls Copperhead 3.

Ik rij vooral op de permanente BLOSO-routes in de omgeving, maar ook op de weg. Mijn techniek is eerder beperkt, ik geniet gewoon van de inspanning en de natuur. De meer technische stukken zijn nog een uitdaging voor mij, maar mijn evenwichtsgevoel en stuurvaardigheid gaan er al aardig op vooruit. Als het mij te link wordt, zet ik gewoon mijn zadel naar omlaag :wink:

Toen er sneeuw en ijs lag, ben ik wel lekker thuis gebleven. In mijn jeugd ben ik een paar keer op mijn bek gegaan op ijs, ik weet nog hoe pijnlijk dat aanvoelt!

Ik heb het fietsen wel erg gemist, ik popel om dit weekend weer te rijden!

Groeten aan allemaal,

Peter
LangeLouis
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 29 jan 2011 12:31
Rijdt met: Giant cosmo
Contacteer:

Bericht door LangeLouis »

Gebruikersavatar
Skepperken
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 11 feb 2011 12:10
Rijdt met: Cube LTD Pro'11
Contacteer:

Bericht door Skepperken »

Hey all!

Skepperken is de naam, 29 jaar en sinds september '10 duik ook ik geregeld het veld al is in met de MTB.
Ik heb jaren gevoetbald en door een kwetsuur hiermee moeten stoppen. Maar omdat stilzitten niks voor mij is, een nieuwe hobby gezocht en uitgekomen bij het MTB'en.
Samen met de makkers kiezen we geregeld een Bloso-route of een toertocht bij ons in de buurt. Bedoeling is om onze beweging te hebben, ons te amuseren en toch af en toe is goe af te zien op de zwaardere stukken.

Voorlopig rij ik nog met een Cube LTD (staat trouwens te koop op de gekende verkoopssites), maar ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe, ene die me beter past, want deze is iets te groot voor mij.

Hopelijk kan ik hier nog heel wat tips en trucs bijleren en wat andere bikers uit de buurt van het Aalsterse leren kennen.

grts,
Skepperken
Xeeder
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 08 jul 2011 22:33
Rijdt met: Cube Ltd Comp 2011
Contacteer:

Bericht door Xeeder »

Hi all,

Guus is de naam, vandaag pas m'n eerste mtb gekocht (Cube Ltd Comp) en hoop hier geregeld eens een route mee te doen. Vandaar dat ik hier ook eens kom kijken.
Plaats reactie