De beginnershoek

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cyn
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 25 okt 2012 20:41
Rijdt met: Orbea

Bericht door Cyn »

hoi mtb'ers,

Ik ben ook nieuw hier, sinds deze zomer rijd ik ook samen met mijn vriend mtb, en het bevalt me ten zeerste :-)!
Mijn vriend is lid van een club, maar met alleen maar mannelijke mtb'ers, en da tempo is RAZENDhoog =D> Wat ik zeker (nog) niet kan volgen :p
Ik ben dus nog op zoek naar een mtb-ladie die samen met mij wil trainen en/of tourtochten maken, dit in de omgeving van Lokeren (Oost-Vlaanderen), en hoop haar hier op het forum/website tegen te komen :-)


grts
Gebruikersavatar
Cyn
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 25 okt 2012 20:41
Rijdt met: Orbea

Bericht door Cyn »

MissMud schreef:Hallo iedereen,

Sinds enkele maanden ben ik beginnen mountainbiken. Een afstand van 50 km is haalbaar voor mij en heb recent deelgenomen aan de toertocht in Spiere met toch heel wat stukken onverhard die reuze meegevallen zijn, behalve in de modder mis ik nog wat ervaring.

Momenteel rijden mijn vriend en ik samen, maar het is helaas niet altijd mogelijk om samen te fietsen en als vrouw is het toch wel moeilijk om ladies te vinden die ook mountainbiken.
En ik zou me wel graag aansluiten bij een groep, waar toch enkele dames tussen zitten. Want het tempo van de mannen is nog niet haalbaar voor mij.

Ikzelf woon dichtbij Spiere... iemand suggesties van een clubje waar ik als beginneling toch wat kan trainen en zo ook ervaring opdoen?
Of gewoon... als er nog beginnelingen zijn zoals ik... zin om samen eens te fietsen? :-)
Jammer genoeg veel te ver voor mij, ik ben ook nog op zoek naar een beginnend mtb-partner. Moeilijker dan ik dacht :-)
Gebruikersavatar
stanny64
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 19 nov 2012 03:15
Rijdt met: merida Matts Lite XT-Edition 2013--CKT258 carbon
Contacteer:

Bericht door stanny64 »

Beestjes schreef:
bikerboy 1 schreef:hallo iedereen ik zit met een probleem
ik kan aan een mountenbike geraken zo goed als nieuw
kader bulls pro sq 700 disc
tandwielen deore xl
wielen ritchey
schijfrem 17 cm
vering rock shox j3
lockout vooraan

prijs 1000 €

wat denken jullie van die fiets
ik reed vroeger met bul met als wielen continentals zonder schijfremmen
schijfremmen is dat nodig in de vtt

laat iets weten gelijk welke mening
Welkom!

En euh: Die Bulls waarover je spreekt kostte nieuw 999 euro ............... in 2006! Er nu dus 1000 euro voor geven zou niet zo slim zijn.
voor 1000€ kan u beter een fiets op maat laten maken en met een beetje meer hebt u een slx groep op een ander zijn fiets kan men nooit goed zitten
Gebruikersavatar
stanny64
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 19 nov 2012 03:15
Rijdt met: merida Matts Lite XT-Edition 2013--CKT258 carbon
Contacteer:

Bericht door stanny64 »

Beestjes schreef:
bikerboy 1 schreef:inderdaat het is veel maar ik heb de factuur gezien van de fiets en der stond 1360 €
wat raad je dan aan om te crossen ?
http://forum.mountainbike.be/viewforum.php?f=34
om u een gedacht te geven wat u kan kopen tussen de 1000 en 1500€
zou ik dit beter doen als ik u was en dan heb je smpilnternieuwe fiets ik her maar lulkraak een merk uitgenomen suc6

http://www.meridawebshop.nl/mountainbik ... =1000^1500&
janvc
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 04 dec 2012 00:20

Re: De beginnershoek

Bericht door janvc »

Hallo iedereen,
Ik ben Jan en ik rij sinds September alle dagen met de fiets naar mijn werk (42km alles samen). Ik deed dit tot vorige week met een Merckx maar omdat het slechte weer eraan komt rij ik nu met de mtb. Voorlopig rij ik nog met een oude canondale (cad2) ofzo maar daar zijn teveel kosten aan. Met deze Canondale ben ik ook al eens deel gaan nemen aan een mtb tocht en ik moet zeggen dat het me beviel. Nu sta ik op punt om een andere mtb te kopen voor niet teveel geld. Ik ben aan het twijfelen tussen een Minerva Colorado, die ik morgen ga proberen en een Giant Boulder die ik daarnet gaan bekijken ben. Hij leek mij bijna niet gebruikt en goed onderhouden. Ik hoop dat ik hier wat meer te weten kom over tourtochten en dat ik mijn kennis over de mtb (die momenteel nihil is) wat kan bijschaven. :-)
Rob H
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 14:22
Rijdt met: Ridley Crossbow

Re: De beginnershoek

Bericht door Rob H »

Hey allemaal, ik ben sinds kort ook bezig met de sport. Ik heb eerst veel gelezen en opgezocht, aangezien ik er echt helemaal niks van kende... Uiteindelijk ben ik dan maar begonnen met een cyclocrosser, een Ridley Crossbow. Intussen heb ik al wat toertjes achter de rug, vooral de Bloso-routes hier in Ravels (die heel erg slecht aangegeven zijn, imo).

Ik ben hier op het forum gekomen om bij te leren. Vooral ook om veel op te zoeken over MTB's in het algemeen, aangezien ik achteraf gezien misschien toch beter voor een MTB kon gaan.

Rob
vw_derby
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 22 jan 2013 22:24
Rijdt met: merida matts 40

Re: De beginnershoek

Bericht door vw_derby »

hoi

ik ben dave 27 jaar en woon te westerlo

ben nieuw hier sinds vandaag :wink:

ik heb een merida matts 40 heb deze gekocht omdat deze door paar site's aan te raden waren voor begingende biker

achteraf bezien had ik mss wel wat meer geld uitgegeven aangezien ik int beging ik deze had wel wat stukken had maar dat terzijde

ik ben samen met ne maat van mij in maart 2012 begongen met mtb rijden

meestal zitten wij in de kempen te rijden aangezien in westerlo geen aangelegde parcours zijn (zijn se al jaren mee bezig )
gaan wij meestal in herentals wechelderzande rijden
in aarschot zijn wij ook al paar keer geweest maar daar zijn wij beetje verloren gereden en zijn nu op zoek naar nog parcours of als iemand mij raad kan geven over hoe juist de peilen in somige gemeente werken ?
ik ben ook maar een begingende biker dus moet alles nog beetje leren
Gebruikersavatar
spooky
Mountainbiker
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 16:49
Rijdt met: Specialized epic expert & Specialized Koersmachien

Re: De beginnershoek

Bericht door spooky »

Bloso routes in Aarschot zijn leuk (start aan het zwembad in Aarschot)
Aan de vijvers in Averbode starten ook enkele routes!
Witten79
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 14 jan 2013 10:07
Rijdt met: Merida Matts 40 / Cube reaction pro 29

Re: De beginnershoek

Bericht door Witten79 »

Jupla
Ik ben nieuw op de website.
Sinds een 2 tal maand bezig met mtb.
Nieuwe Merida matts 40 aangeschaft.


Een beetje rustig opgebouwd, en normaal zondag rit meedoen te Aalter.
Ik denk dat het zal raar zijn, tussen die grote mannen.
Maarja, die gasten zijn ook allemaole moeten beginnen aan hun 1e rit.

gr
gusje
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 04 jan 2013 19:13
Rijdt met: Trek elite 8.5

Re: De beginnershoek

Bericht door gusje »

hallo iedereen.


Ben nieuw hier, nog maar paar weken met mtb bezig en het bevalt mij reuze.
dankzij het vele zoeken op dit forum heb ik mij vorige week een trek elite 8.5 aangeschaft.
hopelijk een goede keuze. (o)
Plaats reactie