Welke kleding en waar te koop?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
rho
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 17 nov 2010 20:35

Welke kleding en waar te koop?

Bericht door rho »

Na jaren afwezigheid denk ik er aan om terug een MTB aan te schaffen. (Ik denk mezelf wel een beginner te mogen noemen omdat ik de vorige poging na een totaal van ~300km heb moeten staken. :( ) Ik denk dat ik wat dat betreft ondertussen wel weet waar info te vinden over de kwaliteit, voor- en nadelen van bepaalde componenten, geometrie, etc. dat ik de keuze voor een goeie fiets wel kan maken.

Wat ik veel lastiger vind is de zoektocht naar geschikte moderne kleding. Ik zie dat die de afgelopen 10 jaar wel heel wat leuker is geworden. :-)
Ik zoek dus eerst voor kleding voor ik definitief voor een fiets kies omdat de kleding iig ook te gebruiken is bij fietstochtjes op een gewone trekking fiets. Niets verloren dus. (ik zal bij die ritjes wel merken of de gezondheid het nu wel toelaat er echt voor te gaan)
Nu zoek ik dus om te beginnen wat basis zaken zoals een korte broek (los zittend), een onderbroek met zeem, een lange broek (ook wat losser zittend) voor de koudere en nattere dagen, schoenen voor op platte pedalen eventueel met mogelijkheid SPD cleats te monteren, een cool shirt voor warmere dagen en een jasje voor de koelere nattere omstandigheden.
Ik vind veel verschillende merken in verschillende prijsklassen. Sommige merken komen me bekend voor en andere ken ik totaal niet.
Ik zoek een beetje in de middenklasse. Dus geen echt luxe merken maar ook liever niet de echt budget spullen.
Wat zijn de aanraders? Waar blijf ik best ver van weg?
Waar let ik best op bij mijn eigen speurtocht naar het juiste product? (ik zie al dat er broeken zijn met broekzakken die niet af te sluiten zijn met een rits of velcro ... lijkt me niet zo slim om b.v. je telefoon in te steken... zo van die zaken)
Welke shops zijn betrouwbaar en hebben een goed aanbod?
Plaats reactie