Oude rot met een oud paardje...

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Oude rot met een oud paardje...

Bericht door looneycooney »

Hallo iedereen!
Lang geleden alweer :)
Eventjes terug voorstellen..ik ben sinds jaar en dag een mtb-fanaat en heb heel wat ritten en wedstrijden gereden in het verleden, ook in clubs gezeten, voornamelijk in mijn twintiger-jaren. Ondertussen ben ik al de 40 voorbij :lol:
Erna was het meer voor de fun, maar viel alles wat stil door andere zaken in het leven.
Nu wil ik graag mijn oude bike terug in ere herstellen om nog eens de draad op te pikken...
Het betreft een Scott Scale 40 2009 ! De bike heeft naar schatting een kleine 5/6000km, werd amper gebruikt, buiten wat trainingen en ritjes nr de hondenschool.
Helaas is deze niet meer compleet, zadelpen en zadel werden gestolen en is de rest ook niet helemaal in goede conditie.
Nu is de vraag aan de wat meer ervaren mensen hier...is het dezer dagen nog de moeite om met zo'n oudere bike TT's te willen gaan rijden?!
Sowieso kan ik alles zelf qua onderhoud, volledige demontage etc, enkel de voorvork moet binnen voor onderhoud.
Wel vraag ik me af qua trapas, wielset etc, of dit gewoon na +-10j stilstand nog wel te gebruiken valt?!
De bike werd in topconditie gestald, maar heeft ook veel buiten gestaan of in koude garage/opslagplaats en heeft veel lagen stof etc te verduren gehad.

Ik ken er wel heel veel van, maar in dit geval heb ik er geen ervaring mee, infeite is dit echt een volledig opmaak-project denkik.
Aanradingen en tips qua onderdelen etc mag ook altijd!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Re: Oude rot met een oud paardje...

Bericht door funkstar »

Zo snel wordt het vet in de lagers niet hard.
Vork en remmen zou in eens een service geven.
Al de rest kan “try and error”.
Je kan ook alle lagers preventief vervangen, dat is ook de extreem grote kost niet.
Plaats reactie