Nieuw in mountainbike/fiets wereld.

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
DannyPizzaBoy
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 25 feb 2021 13:59

Nieuw in mountainbike/fiets wereld.

Bericht door DannyPizzaBoy »

Hallo,

omdat het tegenwoordig moeilijk is om nog iets leuks te gaan doen buitenshuis heb ik vorig weekend beslist een fiets te kopen. Het moest niets sjiek of duur worden om te beginnen maar ben toch op een mooi koopje uitgekomen denk ik. Een Merida Matts viper in best wel goede staat voor 50€ (goede prijs/aankoop?)
Alhoewel hij er wel goed uitziet zou ik hem toch nog wat stoerder/sportiever willen maken en daarmee beginnen bij de banden. De banden die er nu op zitten zijn maar aan de dunne kant, ook best glad, en voel me er niet echt veilig op. Alsof ik elk moment kan uitglijden bij het minste hoopje zand wat op het fietspad ligt. Nu uiteindelijk mijn vraag (sorry voor de lange inleiding :-) ) Kan ik de wielen die er standaard op zaten vervangen door bredere wielen waar bredere banden op passen? Waar moet ik op letten? Kan ik dit zelf doen of laat ik dat het best bij een fietsenmaker doen?

Alvast bedankt
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Nieuw in mountainbike/fiets wereld.

Bericht door De Wreter »

Dat zal vermoedelijk een 26" wiel zijn, daar moet je toch gemakkelijk een 26x2.10 op krijgen, als de wielen tenminste origineel zijn. Je hebt dus gewoon andere buitenbanden (en binnenbanden) nodig.
Plaats reactie