Kona Honza vs Giant XTC SLR 29

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Newbie_2020
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 22 dec 2020 18:24

Kona Honza vs Giant XTC SLR 29

Bericht door Newbie_2020 »

Hallo,

Ik ben een ervaren fietser maar wens nu mij eerste mountainbike aan te schaffen binnen redelijk budget (1000 € - 1500 €). Ik twijfel tussen het instapmodel van de Kona Honzo (dit zou hardtail trail bike zijn) en de Giant XTC SRL 29 2 (hardtail xc bike). Het gaat telkens om een aluminium frame maar de eerste zou dus eerder "trail" georienteerd zijn en de tweede meer "cross country".

Mijn bedoeling is vooral om in de streek van Aarschot, Averbode en omstreken de bosweggetjes en heuvelruggen e.d. aan te doen. Heeft iemand hier een aanbeveling over de beste optie qua fietskeuze? Ik wil liefst vlot rijden over typische bos en zandweggetjes maar ook de wat zwaardere parcours en heuvels in de streek (bosberg Langdorp, weefberg Testelt) en bijhorende afdalingen niet uit de weg gaan..
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Kona Honza vs Giant XTC SLR 29

Bericht door Jumping Jack »

Kona is typisch wat meer fun georiënteerd, minder racy. Het is maar wat je net zoekt natuurlijk...
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Kona Honza vs Giant XTC SLR 29

Bericht door De Wreter »

Ik heb zelf een paar crossfietsen van Giant en vind deze top, buiten de gewichtopgave van Giant die tot nu toe altijd gelogen is (pak maar een kilotje meer). Ik zou gaan voor de Gonzo omdat de bekabeling nog aan de buitenkant ligt. Minder zever als je daaraan eens snel moet werken.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Kona Honza vs Giant XTC SLR 29

Bericht door Free_ltd »

Kanten van Aarschot is vooral XC en bij Giant krijgt ge veel bang for the bucks. Zelf wel geen ervaringen met de MTB's van Giant, maar wel is mijn laatste racefiets van Giant en ben er heel tevreden van.

Met Kona helemaal geen ervaring, maar denk ook niet dat ge daar iets verkeerd mee kunt doen. Soms is het vooral een kwestie van de juiste fietswinkel achter u te hebben.
Plaats reactie