Transalp - MTB

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Bikedad101
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 27 nov 2020 20:09

Transalp - MTB

Bericht door Bikedad101 »

Ik zou graag in 2022 de Transalp rijden. Ik ben na jaren voornamelijk op de weg te rijden, terug overgestapt naar meer en meer mountainbiken. Op dit moment doe ik dat met een Cube LTD Race 26" van al meer dan 10 jaar oud maar ik vermoed dat deze onvoldoende zal zijn voor de Transalp.

Mijn budget is 2000 euro en ik mijn voorkeur gaat uit naar een HT. Mijn oog viel daarom op deze: https://www.radon-bikes.de/en/mountainb ... -100-2021/

Is deze voldoende of wat zouden jullie veranderen? Ik doe al jaren mijn eigen fietsonderhoud, dat van mijn vrienden en buren, en ik werk sporadisch bij in een fietsenwinkel. Ik kan dus wel het nodige zelf aanpassen indien nodig als dat de prijs kan drukken ;-).

Graag jullie advies.
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

Re: Transalp - MTB

Bericht door SLCubeLTD »

Boah, ik constateer eigenlijk na overstap vorig jaar van een Cube LTD3 26" van ~20 jaar oud alleen een gewichtsverschil en de nieuwe voorvering is veel beter.

Kun je niet beter gewoon een frame kopen en zelf afmonteren, dat zou toch ook een stuk goedkoper moeten zijn, duurt waarschijnlijk wel een weekendje als je alles goed plant. Met een Deore en/of XT setup kun je niks misdoen. Een goei Reba voorvering van rockshox erbij en ge zijt vertrokken. DMR bikes heeft ook zeer goede pedalen.