Kona Honzo AL 2018

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
thomas15001
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 12 mei 2020 11:36

Kona Honzo AL 2018

Bericht door thomas15001 »

Ik ben opzoek naar een 1ste mountainbike voor gebruik op de trails in België en Nederland...wie weet ook meer het buitenland maar dat zal de toekomst uitwijzen :) Uiteraard zal er ook vaak mee rond de kerktoren gereden worden.
De pure race georienteerde geometrie van een xc bike spreekt mij niet aan vermits ik ook graag een speelse fiets wil...
Na lang zoeken, wikken, wegen en vergelijken zijn er nog enkele opties bovengekomen.

Momenteel is er nog bij een dealer een Kona Honzo al van 2018 te koop voor 1049 euro, is dit nog de moeite om nu aan te kopen? Sommigen zeggen dat de voorvork alsook standaard onderdelen op deze fietsen niet echt top zijn en snel zullen stukgaan.

Frame Material: Kona 6061 Aluminum Butted
Wheel Size: 29
Wheels: WTB STP i29 TCS
Front Suspension: 120mm
Fork: RockShox Recon Silver RL Solo Air 120mm Tapered 110mm Spacing
Crankset: RaceFace Aeffect
Drivetrain: Shimano Deore 10spd 11-42
Cockpit: Kona XC/BC 35 bar and stem, Kona Key Grip
Brakes: Shimano Hydraulic
Front Tire: Maxxis Ardent WB 29x2.4"
Rear Tire: Maxxis Ardent WB 29x2.25"
Saddle: Kona Trail

Anderzijds was ik ook aan het kijken naar bv de Orbea Laufey maar deze is misschien voor gebruik in België toch wat "overkill" en lastiger op tours met veel platte stukken:
https://www.orbea.com/be-nl/fietsen/mou ... laufey-h30" onclick="window.open(this.href);return false;

Een andere optie was een Canyon Grand Canyon al Sl 7.0. De geometrie van deze fiets lijkt me ook nog vrij "speels" en meer trail georienteerd:
https://www.canyon.com/nl-be/mountain-b ... ection-tab" onclick="window.open(this.href);return false;


Iemand ervaringen of tips hier?
DirkL
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 22 apr 2013 20:11
Rijdt met: Cube Reaction GTC SLT 29 / Canyon Spectral AL 9.0 sl

Re: Kona Honzo AL 2018

Bericht door DirkL »

Je kan Orbea testen bij Gbikes in Limburg en Canyon bij Bike&Trail in limburg.
Lijkt mij het beste.
firly
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 18:40

Re: Kona Honzo AL 2018

Bericht door firly »

Ik rij ondertussen iets meer dan een jaar met de Kona Kahuna en ben er zeer tevreden van...
Plaats reactie