aankoop eerste e mtb

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
geert1974
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: do 09 apr 2020 13:35

aankoop eerste e mtb

Bericht door geert1974 »

hoi allemaal,
Ben opzoek naar een beginners E mtb die moete dienen voor gewone cross country ritten en niet voor het zwaardere werk.
maximaal budget is 2500 euro. De giant 2+pro weet ik nu ergens te koop staan voor 2499 euro ipv 2999 euro.
zijn onderstaanden hiervoor geschikt, ik rij meestal in het hageland, kempen en limburg of heeft er iemand nog andere merken binnen het budget?
https://www.giant-bicycles.com/be/bikes ... us-29-2020" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.giant-bicycles.com/be/fatho ... ro-29-2020" onclick="window.open(this.href);return false;

Merci alvast voor de reacties
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: aankoop eerste e mtb

Bericht door dirkdierickx »

Deze fietsen kunnen best wel dat soort parcours aan, hageland en kempen zijn perfect voor HT's.
Het enige minpunt bij de E+ 2 zijn de Shimano MT200 remmen, die vind ik echt slecht en een emtb is dan nog eens zwaarder dus moeten deze remmen nog harder werken.
Met de Tektro remmen op de E+ 3 heb ik geen ervaring, dus kan ik ook geen commentaar op geven (maar deze fiets is goedkoper, dus de onderdelen waarschijnlijk ook iets minder goed).

Er is een Giant centrum in diest (als ik me niet vergis), ik zou de fietsen daar eens gaan testen.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: aankoop eerste e mtb

Bericht door Mister No Chaïn »

Ervaring met deze fietsen heb ik niet maar die van €2199 zou ik precies laten. Naast de achterderailleur deore zit je gewoon met een altus cassette en shifters, in gewone mtb's zit je dan aan pakweg €600 euro om zo'n materiaal te kopen.
Dus hou dat in gedachten, zo'n fietsen zijn goed om in de zomermaanden op zondag 2u bospaden te doen. En 9sp is verouderd, dus het is niet dat je zo'n fiets nog kan upgraden naar betere componenten als je veel rijdt.
geert1974
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: do 09 apr 2020 13:35

Re: aankoop eerste e mtb

Bericht door geert1974 »

Bedankt voor de reacties.
Mss upgraden naar Magura MT Trail Sports, is dit een goede set remmen?
Had vooral de phantom E+2 op het oog omdat het frame wat meer op een trail frame lijkt in mijn ogen of zie ik dit verkeerd?
Zijn er nog andere merken die een hardtailframe hebben met een trailgeometrie die binnen mijn prijsklasse vallen?
freeridewild
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 15 apr 2020 10:14

Re: aankoop eerste e mtb

Bericht door freeridewild »

Nu weet ik over modellen, maar ik weet dat Haibike goede fietsen heeft voor die prijs.
Enno
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 27 apr 2020 20:48

Re: aankoop eerste e mtb

Bericht door Enno »

Ben zelf ook aan het twijfelen voor een E mtb. Ben zelf altijd fan geweest van Cube. Prijs kwaliteit meestal zalig... Let wel op met de motor die gemonteerd is.
Plaats reactie