Aankoop fiets via leasing

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
FELVE
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 27 mar 2020 16:20

Aankoop fiets via leasing

Bericht door FELVE »

Hi,

Ik zou een nieuwe mtb willen aanschaffen en zou dit via de werkgever kunnen doen via leasing. Is er iemand die ervaring heeft met het leasen van een fiets, en specifiek met https://www.cyclobility.be/nl/fietslease? Dit is een leasingmaatschappij.

Alvast bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
swiff
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 17:00
Rijdt met: On one 29, cube elite super hpc 29, willier

Re: Aankoop fiets via leasing

Bericht door swiff »

Tot zover ik leasing al bekeken heb betaal je de fiets veel duurder dan dat je hem zelf zou aankopen.
Als het een elektrische fiets is kom je goedkoper uit met een groene lening te nemen. Op een fiets van 5000euro betaal je uiteindelijk 150euro rente af. Als ik berekende wat ik per maand voor leasing moest betalen kwam ik per maand 50euro duurder uit. En na 4 jaar is de fiets zelf nog niet van mij. Met een groene lening wel.
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Aankoop fiets via leasing

Bericht door sam2300 »

Rekening gehouden met het feit dat je met je bruto afbetaald?
En na 3 jaar eindigen de leasecontracten en kan je kiezen tussen overnemen of nieuwe.
rubenv
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4

Re: Aankoop fiets via leasing

Bericht door rubenv »

swiff schreef:Tot zover ik leasing al bekeken heb betaal je de fiets veel duurder dan dat je hem zelf zou aankopen.
Als het een elektrische fiets is kom je goedkoper uit met een groene lening te nemen. Op een fiets van 5000euro betaal je uiteindelijk 150euro rente af. Als ik berekende wat ik per maand voor leasing moest betalen kwam ik per maand 50euro duurder uit. En na 4 jaar is de fiets zelf nog niet van mij. Met een groene lening wel.
dat is alleen als je een prive leasing doet. Via een werkgever is het wel goedkoper. Na 3 jaar heb ik iets minder dan 50% netto betaald. En dan moet ik nog 15% van het totaal bedrag betalen om hem over te kopen. Dus in totaal betaal ik ongeveer 65% van de winkelprijs.
freeridewild
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 15 apr 2020 10:14

Re: Aankoop fiets via leasing

Bericht door freeridewild »

Als je een tweedehands motor wilt kopen, kan het een goede oplossing zijn om geld te besparen, ik zou eerst kijken naar degenen die ze te huur hebben om te zien hoe ze voor hen zorgen in het algemeen, ik heb huurprijzen gezien die niet eens de moeite namen om de kettingen te smeren, stel je voor hoe de ophangingen, de lagers... in de motor zaten die ik niet wil hebben.
Plaats reactie