hardtail met dropper

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

hardtail met dropper

Bericht door crosserke585 »

Vraagje via de vriendin, zij heeft even met mijn fully gereden(handig als je bijna evengroot bent).
Nu zij wil geen fully omdat zij veel minder gaat rijden en het geld er niet wil aan geven, maar ze vond mijn dropper post wel een zaligheid..

Nu is de vraag of er hardtail modellen zijn met van de fabriek uit een dropper (bedienbaar van het stuur) of dat het beter is om aftermarket een dropper te kopen en deze te installeren. (Met de grote kans dat de bekabeling extern loopt)
Gebruikersavatar
[DHB]KweNi
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 30 mei 2018 13:22
Rijdt met: Giant
Contacteer:

Re: hardtail met dropper

Bericht door [DHB]KweNi »

crosserke585 schreef:Vraagje via de vriendin, zij heeft even met mijn fully gereden(handig als je bijna evengroot bent).
Nu zij wil geen fully omdat zij veel minder gaat rijden en het geld er niet wil aan geven, maar ze vond mijn dropper post wel een zaligheid..

Nu is de vraag of er hardtail modellen zijn met van de fabriek uit een dropper (bedienbaar van het stuur) of dat het beter is om aftermarket een dropper te kopen en deze te installeren. (Met de grote kans dat de bekabeling extern loopt)
Als het een mannenmodel mag zijn:
https://www.giant-bicycles.com/be/fathom-29-1-2020" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: hardtail met dropper

Bericht door crosserke585 »

[DHB]KweNi schreef: Als het een mannenmodel mag zijn
Thanks, ik geloof zelf niet zo in het hele specifieke vrouwenmodel.. en mijn vriendin ook niet.. Ze voelde zich comfortable op mijn orbea qua geometrie.
mafel
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 20:30
Rijdt met: Orbea Laufey H20

Re: hardtail met dropper

Bericht door mafel »

crosserke585 schreef:
[DHB]KweNi schreef: Als het een mannenmodel mag zijn
Thanks, ik geloof zelf niet zo in het hele specifieke vrouwenmodel.. en mijn vriendin ook niet.. Ze voelde zich comfortable op mijn orbea qua geometrie.
Bij Orbea dacht ik dat er ook bij de meeste modellen de optie was voor een dropperpost.
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: hardtail met dropper

Bericht door dirkdierickx »

canyon hardtails hebben ook dropper posts, echter niet op de basismodellen.
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Re: hardtail met dropper

Bericht door Serge R »

Of als de € mogen rollen een elektrische dropper post .
" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: hardtail met dropper

Bericht door crosserke585 »

helaas zijn de € beperkt tot ongeveer 1000 en Orbea heeft enkel zoals Canyon op de topmodellen droppers..
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: hardtail met dropper

Bericht door Free_ltd »

crosserke585 schreef:helaas zijn de € beperkt tot ongeveer 1000 en Orbea heeft enkel zoals Canyon op de topmodellen droppers..
Andere vriendin nemen met meer budget :lol:

Ik zou dan gewoon de fiets kopen die ze heel graag ziet en dan die dropper later plaatsen. Ik heb jaren zonder dropper gereden en had ook plezier. Daarna kunt ge nog een occasie dropper zoeken of nieuw. Ik heb er al gezien van €180 nieuw en mensen die hem hebben, zijn er tevreden van. Maar die gaan ook wel eens stuk.

Zelf heb ik eentje van Merida op mijne Niner staan. Denk dat die iets van €200 kost en tot nu toe nog geen problemen ermee.

Anderzijds kan ze mss voor die €1000 ook een occasie fiets scoren? Dan is het wel occasie, maar wel een betere afmontage. Enkel zien welke maat ze nodig heeft. Zal wss S of M zijn. Tenzij het een heel kleintje is :lol:
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: hardtail met dropper

Bericht door dirkdierickx »

Trek Roscoe 7 heeft een dropper, komt op €1.099
Plaats reactie