Behendigheid/springen/techniek leren en oefenen

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
kevinb
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 01 aug 2012 14:54
Rijdt met: Cube LTD Pro 2011

Behendigheid/springen/techniek leren en oefenen

Bericht door kevinb »

Hi,

Ik weet niet goed in welk subforum ik moet zijn met m'n vraag en 'k dacht dat beginners misschien ook geholpen kunnen zijn met deze vraag...
Aan bloso routes en toertochten geen gebrek in ons land, wat zeer aangenaam is. Echter zou ik graag wat meer behendigheid willen aanleren.
Zeer technische stukken met jumps enzoverder zijn zaken dat ik eigenlijk weinig tegenkom. Ik heb ook gelezen dat BMX'ers ook niet echt happig zijn om een hardtail te ontvangen op hun tracks (enigszins begrijpelijk)


Hebben jullie tips waar er geoefend kan worden op springen en algemene behendigheid op een mtb?
Indien het regio Kortrijk is, ideaal!
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 267
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Behendigheid/springen/techniek leren en oefenen

Bericht door dirkdierickx »

wat bedoel je met jumps? zoals je ziet op yt filmpjes van whistler? dat ga je hier niet vinden (denk ik).
maar je kan wel zelf een 'ramp' in elkaar knutselen met wat stukken hout.
of als je een route rijdt en je vind een leuk stukje pumptrack of een leuke jump, dan doe je die gewoon een paar keer achter elkaar.
ohja, en rij zeker ook eens een paar touren, meestal steekt de organisatie er ook enkele technische stukken in.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Behendigheid/springen/techniek leren en oefenen

Bericht door dennisVO »

trailmonkeys
mtb clinics
mikey's bike adventures
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Behendigheid/springen/techniek leren en oefenen

Bericht door Wacky-S »

https://www.facebook.com/LooseRidersWestFlanders/" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
Plaats reactie