aanschaf all terrain mtb

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Steeseler
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 09 jul 2019 13:37

aanschaf all terrain mtb

Bericht door Steeseler »

Hallo,

Graag had ik een beetje advies gekregen voor de aanschaf van all terrain mtb.
Door de vele merken en opties zie ik het licht eerlijk gezegd niet meer ...

Ikzelf ben 1.84m en 84kg.
Aangezien ik graag klim, ook met de koersfiets, moet de mtb vooral goed omhoog kunnen.

Parcours: van trails in de ardennen (winter), tot, enkele malen per jaar, alpen - dolomieten touren.

Kwa ophanging, zeker een fully.
Maar, dan 29 of 27.5 wielen ?
Model: xc, enduro .. iets tussenin ?
Kader: bij voorkeur aluminium, gezien ik niet al te graag kuis, en aan de zwaardere kant ben
Remmen moeten goed zijn
Merk: yt jeffsy, canyon neuron, trek fuel ? ...

Budget tot 3000euro, geraakt er anders thuis niet door ;)


Alvast bedankt
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: aanschaf all terrain mtb

Bericht door janssis werner »

Als je veel zelf kan doen,kort bij Leuven woont of een winkel in de buurt heb die aan de canyon werkt zou ik voor de neuron gaan . Alleen niet voor het alu model maar wel voor de carbon versie maar leg je best nog iers bij dat je degelijke remmen hebt.

Grtjs.
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: aanschaf all terrain mtb

Bericht door dirkdierickx »

tussen XC en Enduro, dan kom je bij een trailbike uit, zoals de yt jeffsy dus!

natuurlijk ben ik een beetje biased want ik rij zelf met eentje, maar ik kan je wel zeggen dat het een zalige fiets is die zowat alle parcours aankan (buiten dh dan) en ook beter wordt naar gelang het allemaal wat ruwer wordt. ik vind het ongelooflijk hoeveel vertrouwen de fiets geeft en hoe wendbaar en speels hij is.

ben zelf geen goede mtb'er, ver van, ik rij eigenlijk al meer dan 30 jaar op de weg en daar ben ik wel goed, maar op de mtb niet echt (rij nu 2 jaar mtb, maar mijn hoofdfocus is nog steeds de weg). als ik met de jeffsy op pad ben, dan doe ik jumps etc alsof het niets is.

nuja, ik kan natuurlijk ook moeilijk vgl met andere fullies, dit is gewoon mijn ervaring met de fiets. moet er wel bij vertellen dat ik het vorige model heb (2018), de nieuwe reeks zou volgens de reviews beter zijn, maar een stuk van zijn speelsheid (en dus ook fun) verloren zijn.
Steeseler
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 09 jul 2019 13:37

Re: aanschaf all terrain mtb

Bericht door Steeseler »

Bedankt voor de tips!

Geen winkel in de buurt die aan canyons werkt - en om het zelf te doen, daar moet ik mij nog een beetje in verdiepen.
Spijtig dat er niks interessants voor mij in de promo staat bij canyon gedurende de tdf..

Nog aan het twijfelen met die jeffsy - heb al links en rechts gelezen dat die pressfit bb's problemen kunnen geven ?
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: aanschaf all terrain mtb

Bericht door dirkdierickx »

YT is ook een internet merk, dus als je geen winkels in de buurt hebt die canyon willen servicen, dan vrees ik eigenlijk een beetje hetzelfde voor YT.
Plaats reactie