Help !!!

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Dj Chris
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 28 jun 2019 22:34

Help !!!

Bericht door Dj Chris »

Hey allemaal,
Ik ben hier helemaal nieuw en zou jullie advies heel goed kunnen gebruiken...
Na jaren op non actief gestaan te hebben wat betrefd het fietsen, wil ik nu opnieuw de draad weer oppakken.
Wat dus een nieuwe fiets betekend.
Ik ben al dagen aan het vergelijken tussen verschillende merken/modellen en heb mijn keuze kunnen beperken tussen deze twee:
Cube reaction pro 2019 (Recon Silver + Shimano XT)
Cube reaction race 2019 (Judy Silver + Sram Eagle GX)
Vooral de schakelgroepen houden mij bezig... ik lees overal pro's en contra's van beide...

Ik hoop op jullie expertise... :wink:
Alvast bedankt !
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Help !!!

Bericht door janssis werner »

Dit is een moeilijke vraag. De race zijn remmen zijn beter en hoe de vorken zich verhouden tegen over elkaar weet ik zo niet. Van de groep ben ik meer liefhebber van Shimano maar dat is voorkeur. Zolang je maar geen instap remmen van sram neemt zit je goed. Persoonlijk zou ik nog iets bijleggen maar dan verklaren ze me weer voor gek. Wat ik ook meestal doe is de componenten op het internet vergelijken in welke prijsklasse ze zitten , dan krijg je er een beter zicht op. Veel succes er mee.


Grtjs.

Ps kijk ook eens bij orbea daar kun je per fiets nog zaken aanpassen naar uw budget en wensen. De banden op de cube zijn zeer goedkoop en zijn geen vouwbanden.
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Help !!!

Bericht door Boebbel »

Pak maar de race.
Plaats reactie