Wat met je persoonlijke spullen

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Bram W.
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 03 dec 2018 13:49

Wat met je persoonlijke spullen

Bericht door Bram W. »

Dag iedereen,
Dat ik een beginnend fietser ben, had je waarschijnlijk al door, dus dat laat ik even terzijde.

Ik vraag me af wat jullie doen tijdens het fietsen met jullie persoonlijke spullen (portefeuille, GSM, autosleutels, ...).
Berg je dit op in je broekzak/jaszak/rugzak? Zijn er andere mogelijkheden die jullie liever gebruiken? Ik kan me inbeelden dat extra gewicht in je zakken, of het dragen van een rugzak niet erg comfortabel aanvoelt.
Welke specifieke kledij/attributen kun je een beginner zoals ik aanraden hiervoor?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Kip
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 26 okt 2016 13:07

Re: Wat met je persoonlijke spullen

Bericht door Kip »

Portefeuille laat ik in de auto
€20 en autosleutels in de camelbak
Gsm ook in de camelbak maar meestal in ziplock zakje om voorbereid te zijn op regenbuien
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Wat met je persoonlijke spullen

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik rijd ook bijna altijd met een camelbak. Dan steek ik net zoals Kip mijn gsm + ID + wat geld in een afsluitbaar zakje, autosleutels er ook ergens in. De rest blijft in de auto.

Als ik in de buurt korte afstanden ga rijden gaat het gewoon in men achterzakken, dat lukt dus ook wel. Maar dan neem ik geen reservemateriaal mee, anders zitten men zakken te vol. Gewoon niet platrijden :P! Als ik +2u rijd (wat 95% vd tijd is) gaat de camelbak gewoon aan.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Wat met je persoonlijke spullen

Bericht door Free_ltd »

Ik fiets altijd met camelbag. En als ik 's avonds rap ene rondje doe, dan steek ik het in een buff dat ik oprol en achter in mijn vestje steek.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Wat met je persoonlijke spullen

Bericht door chrisper »

beetje idem hier
voor grotere ritten, +2u, gaat de camelbag mee, en stop ik daar het materiaal + sleutels + geld + gsm... in
voor kleinere ritjes in de buurt, neem ik meestal een zadeltasje, met minder materiaal maar toch binnenbandje en multitool en daar dan ook gsm enz in

fietsen met rugzak word je vlug gewoon hoor, en het is heel erg handig
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Wat met je persoonlijke spullen

Bericht door Boebbel »

Ik ben al blij dat ik zonder rugzak rij. :drunk:

In den beginne ook steeds met rugzak op pad, maar nu gaat alle "permanente" materiaal (band, multitool, kettingslotje) in een zadeltas.

GSM, sleutel, idkaart, bankkaart, kaartje van de bond, wat geld, in case of emergeny papiertje gaat in een zipzakje in de achterzak. In een andere zak dan een heldere en/of zonnebril met een muesli reep of gel.

Voor tochten in de buurt of TTs meer dan voldoende, al zorg ik natuurlijk voor extra spullen voor langere en/of solo tochten.
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: do 13 okt 2016 12:20
Rijdt met: Specialized Epic Marathon

Re: Wat met je persoonlijke spullen

Bericht door waarnaartoe »

Afbeelding

Een nektasje voor je identiteitskaart en dergelijke.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Wat met je persoonlijke spullen

Bericht door Wacky-S »

Op de MTB, alles in de rugzak (met drinkzak) die altijd meegaat... Heeft me al een paar gered van erger bij enkele serieuze valpartijen. Enkel tijdens het freeriden op vaste spot gaat hij uit en ligt hij aan de kant.
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Wat met je persoonlijke spullen

Bericht door Bossi13 »

Ook hier steeds de Camelbak aan. Omdat ik meestal toch even weg ben doe ik er alles in van portefeuille, gsm, sleutels, 2 flesjes Aquarius.
Maar ook soms gewoon water in de Camelbak, als het echt langer is.
De rugzak voelt goed aan en beweegt amper dus ben je snel gewoon. Er zit ook soms een kw in, of andersom, gaat mijn halsverwarmer snel de rugzak in als ik het te warm krijg.
Ik heb er ook een nat servetje in een alu-zakje insteken dat je krijgt na de mosselen in het restaurant evenals een velletje of 3 keukenrol. Beter dat dan uw handschoenen vol vet.
Multitool en reparatiekit, ook een reserveschakel van de ketting want ik heb ze overplaatst na 7 weken los in 2 getrapt. Dat wil ik niet meemaken op een tocht van 40km hoor.

Denk dat iedereen dat op zijn eigen manier doet zoals ie zich er goed bij voelt. Sommigen zullen de rugzak als extra gewicht ervaren. Ik heb liever wat meer bij dan 1 iets te weinig en ja, hij heeft me ook al 2 keer geholpen bij een val om erger te voorkomen. Toen het geluk gehad dat de gsm niet stuk was.

Moet alleen nog leren van de gsm in een waterdicht zipzakje te steken, had dat ook gezien dat iemand op de clinics dat deed.

Groetjes,

Bossi

ps: neem ook liever alles mee omdat er op 1,5jaar tijd 3 keer in de auto werd ingebroken.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Wat met je persoonlijke spullen

Bericht door dennisVO »

Ik heb altijd een rugzak aan. Zowel voor de lange als de korte ritten.
Enerzijds uit praktische overweging, voor sleutels, gsm, reserveband, mueslibar, ruimte om iets uit te schieten als ik het te warm heb, ... maar anderzijds ook als bescherming van de rug bij een valpartij.
Plaats reactie