kinderfiets

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Metalpe
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: do 05 jan 2006 23:11

kinderfiets

Bericht door Metalpe »

Ik heb een dochter die binnenkort 8 wordt. Voor haar verjaardag wil ze een mountainbike. Ze heeft een andere hobby waar ze intensief mee bezig is. De mountainbike zal dus vooral gebruikt worden om thuis een paar km door het bos te rijden (samen met mij) of om met me mee te fietsen (bos/veld) als ik ga joggen. 1 keer per week een tochtje van een km of, maximum 10, als ik nu moet schatten (maar ik kan er mijlenver af zitten). Iets heel duur en heel goed heeft ze, denk ik niet nodig. 't Is om eens te proeven.

Als ik rond de €200 blijf kan ik ofwel
-bij decathlon een stalen (geen info over welke versnellingen, staat gewoon "shimano") https://www.decathlon.be/nl/p/mountainb ... R-p-178193

-bij decathlon een aluminium (geen info over welke versnellingen, staat gewoon "shimano")
https://www.decathlon.be/nl/p/kindermou ... 45&c=ZWART


Dit zijn nieuwe fietsen. Mijn lbs (die enkel kindermountainbikes heeft >€400, en momenteel geen occasies heeft staan) raadt decathlon af. Wat is jullie ervaring hiermee voor een meisje van 8?

Ik heb ook een tweedehandse scott gevonden voor minder dan €200. Die is weliswaar gebruikt, maar 't is een scott, en hij heeft shimano alvivo. Beetje goedkoper, beter merk of een nieuwe flashy groene uit de decathlon. Waar is ze het beste mee. Ze heeft ook nog een kleinere zus dus de fiets later ook nog kan gebruiken.
Ik weet dat eentje van €400 altijd beter is, maar dat is nu niet aan de orde. 't Gaat om een nieuwe rockrider van ongeveer €200 of een tweedehands scott.

En nog iets:
-ik zie niet direct meisjesmountainbikes. Rijden de meisjes doorgaans gewoon op een jongensmountainbike?
-haar stadsfiets, die ze voor haar communie kreeg, is een 20 inch. Die is te klein aan het worden. Een 24 inch is dan de logische maat?

Vast bedankt voor de antwoord.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: kinderfiets

Bericht door Free_ltd »

Zijn voor een kind aantrekkelijke prijzen. Ge moet enkel zien op lange termijn of het u niet meer kost. €180 is geen geld voor zo een fiets, maar na die 2 à 3 jaar dat ze ermee rijdt, kunt ge die fiets bij wijze van spreken alleen nog maar weggeven, want op de occasiemarkt, heeft zo een B-twin compleet geen waarde.

Als ge dan bv €350 geeft voor een merkfiets (bv Merida Matts J20 zoals voor onze zoon) dan hebt ge kans dat ge nog €180 à €200 ervoor krijgt. Dus ofwel heeft die fiets dan evenveel gekost, of zelfs minder.
Metalpe
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: do 05 jan 2006 23:11

Re: kinderfiets

Bericht door Metalpe »

Klopt. Knoop doorgehakt, decathlon links laten liggen en een mooie tweedehands Scott scale gekocht. Net een testrit door het bos gedaan en ze is laaiend enthousiast.

Nu gaat'ie de kelder in tot ze jarig is, in 3 weken..
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: kinderfiets

Bericht door Free_ltd »

Ocharme, zolang nog wachten :-)
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: kinderfiets

Bericht door Muntanya »

Inderdaad, volledig misdadig zeg. :-)

Overigens: viewtopic.php?f=7&t=146896" onclick="window.open(this.href);return false;

Dubbeltopic
Plaats reactie