Beginnervriendelijke evenementen Antwerpen

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Beginnervriendelijke evenementen Antwerpen

Bericht door Bossi13 »

dirkdierickx schreef: Na enkele van die ritten dacht ik dat het een goed idee was eens een tocht in de walen te doen, maar dat was me toch een gigantische vergissing en zou ik niet direct aanraden voor beginnende mtb'ers.
Ik zou dat niet direkt durven zeggen maar kom, het is zoals Johan b zegt, je eigen tempo houden is zeer belangrijk denk ik. Als je sneller wil ga je je snel verbranden.

Ik ben ocharme 5 weken bezig en heb gisteren een rondje van 25km in Rendeux gedaan. Eerlijk gezegd geschrokken van hoe vlot de 523m hoogtemeters zijn gegaan. 5 Oktober deed ik nog 420hm in Oud Heverlee en was toen kapot. Gisteren had ik er nog kunnen bijdoen en mijn gemiddelde hartslag lag op 143.

Denk dat veel in het kopje zit en hoe snel je dat wil doen. Als je het ontspannen kan doen met "tijd met hopen" dat dat allemaal best meevalt.

Rest natuurlijk nog de vraag wat u verstaat onder beginnende mtb'er...

Groetjes,

Bossi
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: Beginnervriendelijke evenementen Antwerpen

Bericht door Donkey@base.be »

Eigenlijk zijn al de georganiseerde mtb-toertochten in prov. Antwerpen redelijk beginnervriendelijk. Ik rijd nl. al zo'n 15 jaar wekelijks minstens 1 tocht en buiten af en toe eens een onvoorzichtigaard heb ik nog niet veel problemen gehad. Om een idee te geven ik rijd momenteel een gemiddelde van om en bij de 18.5 km per uur en ga meestal zo snel mogelijk aan de kant om de snellere door te laten. Op een jaar kom ik aan een 52tal inschrijvingen van georganiseerde tochten en ik rijd in alle hoeken van de provincie A'pen , een paar keer in Nederland (Ullicoten, Chaam , Vessem, Roosendaal), wat Limburgse tochten zoals Lommel, Neerpelt en heel af en toe Brabant (Diest, Averbode , Aarschot, Kortenaken... Soms ook In de omgeving van St Niklaas en Temse. Ik kan me nog niet voorstellen dat ik dit niet meer zou doen. Mijn meest favoriete tocht is Balen Keiheuvel begin februari.
Plaats reactie