Tweedehands Cannondale - waar op te letten?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeltje
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 24 sep 2018 10:51
Rijdt met: Cannondale SL5 2013

Tweedehands Cannondale - waar op te letten?

Bericht door Jeltje »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, mijn naam is Jeltje (38) en ik kom uit Nederland, omgeving Utrecht. Ik verhuis binnenkort naar omgeving Antwerpen, eind oktober. Ik heb mountainbiken altijd al fantastisch gevonden, maar eigenlijk alleen nog met gehuurde fietsen gereden als recreatie af en toe en op vakanties. Nu heb ik een tweedehands Cannondale SL5 op het oog, mondeling al aan me toegezegd, die ik dit weekend ga ophalen en met de verhuizing meeneem. Ik kijk dus erg uit naar ritjes in de buurt en door andere delen van Belgie!

Nu heb ik al veel door de topics gelezen en gezocht naar info over de fiets en het tweedehands kopen, maar mochten er nog dingen zijn die ik sowieso bij de verkoper moet controleren - afgezien van de voor de hand liggende dingen, zoals papieren, algehele staat, proefritje maken, etc. - dan hoor ik het graag! En leuke routes in omgeving Antwerpen zijn natuurlijk ook altijd welkom :wink:

Alvast bedankt en ik kijk uit naar alle uitwisseling en gezelligheid hier!

Groetjes,
Jeltje
serre
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: di 25 mei 2004 16:53
Rijdt met: delta V1000 & Attitude

Re: Tweedehands Cannondale - waar op te letten?

Bericht door serre »

Hopelijk een fiets met al wat upgrades wan Altus en Acera en 24 speed zijn nu niet direct top materiaal.
Ik zou vooral kijken naar de aandrijflijn (cassette, ketting, tandwielen). Als deze nog van 2013 is zal je kosten hebben om deze te vervangen. Verder de klassieke zaken zoals: lopen de wielen nog soepel, geen slag (hoogte, zijdelings) (weet je alleen als je ze uit de fiets halt en in je handen laat "lopen". Zijn de remblokken nog ok, voelen de remmen sponsig aan of pakken ze nog goed.
Speling op de derailleurs, roest op de kabels. Vork: roestplekken of schuurplekken op vork (stalen vorkpotendie suntour), veert ze nog vlot in en uit of zit er een initiele weerstand op?
Hopeijk heb je niet veel meer dan 100 € voor die fiets van 5 jaar oud gegeven, tenzij alles recent vernieuwd geweest is.
Plaats reactie