Nieuwe thompson fully.. goed idee?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Nieuwe thompson fully.. goed idee?

Bericht door dennisVO »

hmm, ik zou ook echt geen downhill bike kopen.
tenzij je quasi énkel bikepark doet mét lift.
je kan met die fiets niet in Malmedy (of ergens anders for that matter) een toertje gaan rijden dude, met een balhoofdhoek van 63° en bijna 17kg!!
dat dient énkel om mee naar beneden te rijden.

je kan beter zien naar een goed trail/enduro bike, daar kan je werkelijk alle kanten mee uit.

op de wielmaat moet je u nog niet vastpinnen.
zelfs de pro's zijn er nog niet uit, dus als beginner ... ;-)
29er klimt iets soepeler en is stabieler in afdalingen, maar 26 of 27,5 is dan weer vinniger en speelser.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Nieuwe thompson fully.. goed idee?

Bericht door Free_ltd »

Ik snap ook niet wat uw gedacht is van een downhill. Zou eerst wat onderzoek doen. Dat is zelfs geen pretje om op te fietsen. Dient om aan de lift te hangen en naar beneden te gaan. Dat dient ni om te MTB’en.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Nieuwe thompson fully.. goed idee?

Bericht door Free_ltd »

Hoe ist het nu verder gegaan met dit verhaal? Update van de TS?
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Nieuwe thompson fully.. goed idee?

Bericht door _Knarf_ »

Free_ltd schreef:Hoe ist het nu verder gegaan met dit verhaal? Update van de TS?
Dat vraag ik me ook af.
Zag die Haibike vandaag voor het eerst en dacht direct : Oh my god, hopelijk heeft hij dat niet gekocht.
Zoals de rest zegt, daar kunt ge niet mee fietsen, enkel mee in de lift omhoog en dan naaronder.
XSV_Steph
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 19 sep 2018 18:42
Rijdt met: 2017 Scott Genius 700 LT Tuned // 2018 YT Tues // 2018 Trek Marlin 7

Re: Nieuwe thompson fully.. goed idee?

Bericht door XSV_Steph »

Hi guys, sorry voor de late reply, enorm drukke week gehad.

Ik wil eerst en vooral ff vermelden dat ik jullie feedback erg op prijs stel! had het niet aan de reakties gelegen, ik had wsl de downhill bike besteld.

Ik ben dit weekend naar de bewuste fietsenwinkel geweest om mn bestelling te plaatsen. Ik heb uiteindelijk deze besteld:

https://www.haibike.com/en/INT/bikes/62 ... -nduro-8-0" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu, de verkoper wist me te zeggen dat ze dit merk nog maar net hebben binnengenomen en hij heeft meteen gebeld om te informeren bij hun verdeler hier in België en blijkt dus dat ze alles behalve de Fully's gaan volgen in hun gamma.. balen zeg!

ze gaan de hardtails en alle E-bikes volgen maar dus geen gewone fully's.

Desalteniettemin heeft ie toch mn bestelling geplaats en eens kijken of het erdoor zou komen.

Dus tot hier toe heb ik nog niet meteen een deftige bike in de pijplijn. :(

Ik heb deze vraag omtrent welke bike ik nu eigenlijk best zou kopen ook in voorgenoemde FB groep gepost en hun reacties zijn hetzelfde als hier. Dus hetgeen waar ik wel al uit ben is dat ik me een enduro moet aanschaffen om toch een beetje flexibel te kunnen zijn.

de 29 vs 27,5 vraag lijkt me idd ook logischer dat ik op een 27,5 meer bewegingsruimte ga hebben en wsl ook beter controle als je ermee in de lucht hangt. Ik merk namelijk nu als ik met m'n 29 hardtail aan XC doe en eens door het funparcour in Waasmunster ga en een jump neem, ik in 9/10 gevallen geen controle heb door een te lage snelheid en de fiets gewoon ook te log en zwaar is. Resulteert dan ook meestal in een lekkere dustbite. :roll:

Aangezien ik wel echt gemotiveerd ben om te leren jumpen, lijkt een kleinere framesize (nu L op de hardtail) en kleinere wielmaat, wel gemakkelijker om met lage snelheden meer controle te hebben als je springt.

Het vertrouwen om dit tegen hogere snelheden te doen moet je wsl wel wat opbouwen, ben ook geen 16 meer.. :-D

Dus ik zou begin volgende week bericht krijgen of die enduro nu te bestellen is of niet.

Indien niet zal ik de aankoop nog ff moeten uitstellen aangezien die leasing deal via mn werk gewoon wel heel aantrekkelijk is.

Dan moet ik nog maar ff sparen en koop ik er eentje deze lente en ben ik niet gelimiteerd tot een bepaald merk of winkel.

keep u posted 8)
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Nieuwe thompson fully.. goed idee?

Bericht door dennisVO »

Altijd welkom om met de G-bikes eens mee op pad te gaan!
Je kan bij Gerry ook wel eens een testfiets gebruiken op een trailride.
En als je op werk vraagt met welke firma ze werken, kan je ze missch sturen om evt met een andere winkel (g-bikes bv) een deal te maken voor jouw fiets.
De G-bikes doen Orbea en BMC, die hebben echt mooie trail en enduro bakken!
XSV_Steph
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 19 sep 2018 18:42
Rijdt met: 2017 Scott Genius 700 LT Tuned // 2018 YT Tues // 2018 Trek Marlin 7

Re: Nieuwe thompson fully.. goed idee?

Bericht door XSV_Steph »

Hey Dennis, cool dat wil ik zeker eens doen! En een testfiets gebruiken zou ideaal zijn om te weten of een kleinere framezise en banden me ook beter ligt.. en of een enduro dan idd de beste keuze is.. maar dat denk ik wel. Binnenkort eens afspreken dan? 8)

het goede aan die deal op mijn werk was gewoon dat mijn werk er voor de helft tussenkomt en ik eigenlijk maar 50% van de fiets dien te betalen.. welke leasingmaatschapij het is, maakt dus eigenlijk niet veel uit..

Maar idd, de Orbea fietsen heb ik al eens bekeken een tijdje terug en die zien er idd ook heel vet uit :)
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: Nieuwe thompson fully.. goed idee?

Bericht door vedet »

Niemand die vind dat de haibike absoluut waanzin is om naar Boom en terhagen te gaan?
Ook ver van enduro te noemen daar. Maar goed.
Bontus
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: za 16 jun 2012 15:24
Rijdt met: Radon ZR Race 29" 8.0

Re: Nieuwe thompson fully.. goed idee?

Bericht door Bontus »

vedet schreef:Niemand die vind dat de haibike absoluut waanzin is om naar Boom en terhagen te gaan?
Ook ver van enduro te noemen daar. Maar goed.
Is eigenlijk ook mijn gedacht.

Zijn toch parcours die je perfect met een hardtail moet (kunnen) doen.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Nieuwe thompson fully.. goed idee?

Bericht door _Knarf_ »

vedet schreef:Niemand die vind dat de haibike absoluut waanzin is om naar Boom en terhagen te gaan?
Ook ver van enduro te noemen daar. Maar goed.
Helemaal akkoord :)
Ik vind all die enduro fietsen eigenlijk complete nonsens en nogal belachelijk. Als ge zoveel comfort wilt, rij dan binnen op een hometrainer :lol:

Als ge ziet op wat voor terrein ze in de wereldbeker (ook de dames), of bemc en andere marathons rondrijden met crosscountry fietsen...
Plaats reactie