Winterbanden

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
HenriCC
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 17 aug 2018 20:13
Rijdt met: stevens devil's trail

Winterbanden

Bericht door HenriCC »

Dag iedereen,

Ik heb onlangs een nieuwe fiets gekocht, op die fiets zaten er 2 buitenbanden van Schwalbe: racing ralph. Mijn vraag is nu of deze banden goede winterbanden (voor in diepe/veel modder, regenweer/winterweer ,...) zijn, of zijn het meer zomerbanden, of is het juist andersom, want ik ben nog niet zo bekend met banden profielen.

En indien het geen goeie winterbanden zijn, hebben jullie misschien een suggestie van wat een goede/betere winterband dan wel is?

En mijn banden zijn 29".
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Winterbanden

Bericht door kevx »

Zijn meer zomer en tussenseizoen banden.

Ik rij het hele jaar door met Racing Ralphs... Ook in de modder. Dan merk je soms wel dat ze hiervoor niet echt geschikt zijn maar cava nog. Heb ook een tijd met Thunderburts in de winter gereden maar das niet aan te raden :-D

Wat velen doen-->Modder/regenweer Rocket Rons. Als het niet echt vettig is, voor een Rocket Ron en achter een Racing Ralph.

Nobby Nics heb je ook nog maar dan gaat de rolweerstand wel serieus omhoog.

Hangt allemaal ook wel wat van je rijstijl af...
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Winterbanden

Bericht door G-m@n. »

ik rij altijd met specialized fast trak. zomer, winter, limburg of ardennen maakt niet uit :wink:
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Winterbanden

Bericht door BertG »

Een Racing Ralp is een goede allround band en misschien ook wel de meeste gebruikte hier in Vlaanderen, gebruikt deze soms ook een heel jaar door. Voor specifiek in de modder te rijden zijn er betere opties, maar dan zijn wel al meer bezig over veldrijden.
Plaats reactie