Probleem: Shimano SL-M780 Shifters bevestigen

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
*thomas*
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 05 jun 2018 12:30

Probleem: Shimano SL-M780 Shifters bevestigen

Bericht door *thomas* »

Heren, dames,

Nieuw op het forum en vrij nieuw in de MTB wereld. Ik neem nog even rustig de tijd om mijn fiets en mezelf voor te stellen, maar moet eerst wat foto's maken.

Gisteren een setje SL-M780 2x10 shifters opgehaald. Onderstaande foto geeft een beter beeld van het product (voor diegenen die het niet kennen).

Afbeelding

In theorie zijn deze bedoeld voor gebruik (en montage op) de bijhorende remmen, maar die staan niet op mijn fiets. Nu is mijn vraag of er op de markt adapters beschikbaar zijn zodat ik ze toch kan monteren. Een clamp meer of minder op mijn stuur maakt mij weinig uit.

Bedankt

Thomas
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Probleem: Shimano SL-M780 Shifters bevestigen

Bericht door Free_ltd »

Dit zijn i-spec shifers die aan de remmen bevestigd worden. Als dat niet kan bij uw remmen, dan hadden het andere shifters moeten zijn.
Maar ge kunt wel adapters kopen hiervoor.
*thomas*
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 05 jun 2018 12:30

Re: Probleem: Shimano SL-M780 Shifters bevestigen

Bericht door *thomas* »

Bedankt, Free_ltd, ik had zelf inderdaad gelezen dat je ze enkel in combo met eerder genoemde remmen kan gebruiken, maar ze waren deel van een lot en dacht dat ze wel pas te maken waren.

Waar zijn deze adapters te krijgen?

Bedankt
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Probleem: Shimano SL-M780 Shifters bevestigen

Bericht door Free_ltd »

*thomas* schreef:Bedankt, Free_ltd, ik had zelf inderdaad gelezen dat je ze enkel in combo met eerder genoemde remmen kan gebruiken, maar ze waren deel van een lot en dacht dat ze wel pas te maken waren.

Waar zijn deze adapters te krijgen?

Bedankt
Elke LBS kan u dat wel bezorgen vermoed ik. Zelf geen ervaring mee en dus weet ik niet welk type ge precies moet zoeken daarvoor. Want online zijn er verschillende. Google anders eens op 'adapters i-spec shifters'
psychoboarderke
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: di 04 dec 2012 11:07

Re: Probleem: Shimano SL-M780 Shifters bevestigen

Bericht door psychoboarderke »

Je moet gewoon weten welk type van i-spec je hebt.

Hier leggen ze het goed uit:
https://www.mantel.com/blog/be/shimano- ... uitgelegd/

Eens je dat weet, weet je welke adapter je moete bestellen.
Plaats reactie