Dames & MTB

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Dames & MTB

Bericht door geertg »

Een vork van 160 mm, is dat er niet wat over?
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: Dames & MTB

Bericht door Luhmann »

Dat is echt wel een monster ... maar in die maatvoering de enige beschikbare fully

Ik vrees ook dat deze gewoon overkill is.
HPA
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 31 jul 2016 15:15

Re: Dames & MTB

Bericht door HPA »

Welke maat zoek je, of hoe groot is je vrouw?
Die Hail is echt wel een beest, als je niet naar de Ardennen trekt is dat wel overkill.
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: Dames & MTB

Bericht door Luhmann »

1m64 maar het is niet alleen een kwestie van maat, tis een kwestie van maat in wat er beschikbaar is.

Ardennen of buitenland is wel de bedoeling maar ja, groot deel van het jaar bol je toch wel hier natuurlijk.
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Dames & MTB

Bericht door geertg »

Dan is een vork van 120 mm toch meer dan genoeg tenzij zij enduro of downhill wil rijden. Er moeten voor dat geld (of minder) toch nog fully's te vinden zijn met vork 100 of 120 mm in de maat smal?
Gebruikersavatar
k03n
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 28 mar 2012 16:05
Rijdt met: Scott Scale - Canyon Inflite

Re: Dames & MTB

Bericht door k03n »

Om dit even van onder stof te halen...

Ben aan het uitkijken naar een nieuwe cross-country hardtail voor mijn vriendin. (1m65). Fiets momenteel nog met een 26inch en doet dat zeer technisch (o) Vaak zie je bij de vrouwenmodellen ènkel 650B of vanaf een small, hetgeen ze nodig heeft. Canyon bij de Exceed WMN enkel bij de XS en bij de Grand Canyon WMN vanaf de S. Waar zit daar de logica?

Hoe staan jullie hier tegenover? Want ik kan me bijvoorbeeld niet inbeelden dat jonkies van 1m65 een 650B gaan nemen voor cross-country. Dus vermoedelijk omdat het wat moeilijker rijden is op meer technische stukken en men ervan uitgaan dat vrouwen dat minder goed kunnen?
Plaats reactie