beginner met vragen

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
johnny2703
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 13 apr 2018 13:25

beginner met vragen

Bericht door johnny2703 »

Hallo iedereen,

Heb onlangs een MTB BTwin RockRider 5.1 gekocht in 2de hands. Nu dat ik meer vrije tijd heb en toch iets wil doen aan mijn gewicht en conditie ben ik dan gestart met MTB.
Momenteel staat er een Shimano op van 7 x 3 , die ik graag met de tijd zou willen upgraden naar 9 of 10 is dot mogelijk ?. Wat ik ook wou weten welke banden zijn het beste voor bos en baan?
Wat betreft die handgreep met shifter vind ik vervelend is deze gemakkelijk de vervangen door rem en shifter apart?
Graag jullie advies
grtjes
John2703
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: beginner met vragen

Bericht door janssis werner »

Hallo. Wil u niet ontgoochelen maar hier begin je beter niet aan. Dit gaat veel te veel geld kosten. Dan zou je alles moeten veranderen (groep,remmen en wielen). Probeer er het beste van te maken en leer eerst wat bij over het mtben en kijk dan rustig uit naar een occasie of een nieuwe fiets binnen uw budget. Maar hou er rekening mee dat dit snel boven de 1000euro komt voor iets dergelijks.

Grtjs.
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 755
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: beginner met vragen

Bericht door schuppe »

Meen je dat nu. Voor hem (toch nog altijd beginnende toertochtrijder) vind ik binnen 1a2 maand een zeer goede 2de hands mtb rond de 800 euro hoor!
Plaats reactie