27.5+ advies en ervaring

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
mafel
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 20:30
Rijdt met: Orbea Laufey H20

Re: 27.5+ advies en ervaring

Bericht door mafel »

kenny schreef:Het is een beetje afhankelijk van hoe vlot jij een band monteerd. Als je daar niet zo vlot in bent zou ik toch opteren voor een specifieke 27,5+ biba. Als je daar wel goed mee weg kan zijn de andere ook een optie. Wel opletten dat niet alle banden evenveel rekken.
De binnenband waarvan je de link post is eigenlijk gewoon een 27,5 binnenband waar veel rek opzit (ik heb deze zelf ook liggen hier)

Ok, bedankt voor het antwoord !
Joriski
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 31 mar 2018 20:58

Re: 27.5+ advies en ervaring

Bericht door Joriski »

Update:
Afbeelding
Deze is nu de mijne.

Ride en feel is wennen. De 2.8 banden ogen enorm maar rollen behoorlijk.
De zit is compleet anders dan een standaard 29er (voor zover ik ervaring heb met de zoon zijn fiets), maar zeker niet slechter.
Nu nog wat spelen met de bandendruk en de drukken in de voor en achtervork en ik denk dat ik hiermee veel plezier mee ga beleven.
Tips qua bandendruk (met bib) zijn altijd welkom. Momenteel staan ze 1.6 -1.7.
De shifter/rempositie is ook nog een detail dat ik moet aanpassen. Torx en Hex meenemen op de eerste rit en zoeken wat het aangenaamste rijdt.

De werking van de remmen lees ik hier en daar dat ze ondermaats zijn maar voor zover ik ze nu al nodig heb gehad vind ik ze meer dan voldoende in orde.

Puntjes van kritiek:
De nock block is iets 'speciaals'. Zeker niet nutteloos maar toch een raar gevoel.
De drinkenbushouder heb ik al gedemonteerd, onmogelijk om daar een bus in of uit te krijgen.
Hier moet eentje op met een opening langs de zijkant.

Wat ook opvalt is de aandrijflijn van SRAM. Deze is minder geruisloos dan mijn Ultegra.
Er zit een ratel in/op net alsof de derrie niet 100% goed staat afgesteld. Fijnafstelling lost dit niet op.
Of het is eigen aan SRAM of de derriepad staat niet correct afgesteld.
Plaats reactie