Iemand ervaring met het merk Lombardo?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Jurek
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 27 mar 2018 16:51

Iemand ervaring met het merk Lombardo?

Bericht door Jurek »

Hey forumgangers,

Ik ben op zoek naar een "nieuwe" MTB aangezien mijn vorige (Specialized rockhopper pro) enige tijd geleden gestolen werd.
Aangezien ik net een huis gekocht heb, heb ik dus niet echt het budget om terug een Specialized te kopen.
Maar ik zou wel graag terug toertochten willen gaan meedoen.
nu was ik op onderstaande MTB gestoten op 2dehands.be:

https://www.2dehands.be/fietsen/fietsen ... 90375.html

Ik heb zelf nog nooit van het merk gehoord maar vond dat hij er op het eerste zicht wel interessant (geprijsd) uit ziet.
Ik heb echter niet veel technische kennis en weet dus niet of het een goede koop is of niet.
Ik ga niet echt elke week toertochten mee doen maar toch minstens 1 keer om de 2 weken.
Is er iemand die ervaring heeft met het merk of mij kan zeggen of hij goede of slechte specificaties heeft?
Bij deze nog eens de specificaties:
- framehoogte: 18"
- kleur: antraciet rood
- oversized alu 6061 frame
- 21 shimano tourney t7 revoshift versnellingen
- verende voorvork
- alu v-brakes en remgrepen
- zwarte profielvelgen
- alu uitvalnaven
- alu zadel- en stuurpen
- cassettetrapas
- geïntegreerde kopserie
- uitwisselbare naafuiteinden
- kmc ketting z51
- gewicht: 14 kg

Ik ben zelf 1m 74 en dacht dus wel dat de framehoogte gepast was voor mij.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Iemand ervaring met het merk Lombardo?

Bericht door aresius »

Die fiets moet zeker passen voor jou.
Maar persoonlijk vind ik de vraagprijs nog aan de hoge kant. Ik zou niet meer dan 75 euro betalen voor deze fiets.
Hopelijk is deze nog goed in orde want anders zullen de kosten oplopen.

Ik weet niet van welke buurt je bent maar toertochten in de Ardennen zou ik niet doen met deze fiets.
Deze fiets is zeer basis en enkel geschikt voor simpele tochtjes, niet voor echt MTB werk.
Jurek
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 27 mar 2018 16:51

Re: Iemand ervaring met het merk Lombardo?

Bericht door Jurek »

aresius schreef:Die fiets moet zeker passen voor jou.
Maar persoonlijk vind ik de vraagprijs nog aan de hoge kant. Ik zou niet meer dan 75 euro betalen voor deze fiets.
Hopelijk is deze nog goed in orde want anders zullen de kosten oplopen.

Ik weet niet van welke buurt je bent maar toertochten in de Ardennen zou ik niet doen met deze fiets.
Deze fiets is zeer basis en enkel geschikt voor simpele tochtjes, niet voor echt MTB werk.
Dus zelfs eens paar keer per jaar naar de Ardennen gaan is niet echt aan te raden met deze fiets?
Dan misschien toch maar wat langer sparen :-k
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: Iemand ervaring met het merk Lombardo?

Bericht door vedet »

Meer dan met naar school rijden zou ik er niet op doen
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Iemand ervaring met het merk Lombardo?

Bericht door Free_ltd »

Is idd ni echt bedoeld om te MTB’en.
Jurek
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 27 mar 2018 16:51

Re: Iemand ervaring met het merk Lombardo?

Bericht door Jurek »

Jammer, dan zoeken we verder, toch bedankt voor alle reacties!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Iemand ervaring met het merk Lombardo?

Bericht door Free_ltd »

Wat is uw max budget?
Want bv €100 aan deze geven en na elke rit voor €30 stukken, hebt ge ook niets aan.

Met een budget van een €300 a €400 denk ik wel dat ge een deftige 26” nog kunt vinden. Ok, is wel war geld, maar als ge daar zelden stukken aan hebt, betaald zich datzelf wel terug tov eentje waar ge elke week iets aan hebt.
Jurek
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 27 mar 2018 16:51

Re: Iemand ervaring met het merk Lombardo?

Bericht door Jurek »

Free_ltd schreef:Wat is uw max budget?
Want bv €100 aan deze geven en na elke rit voor €30 stukken, hebt ge ook niets aan.

Met een budget van een €300 a €400 denk ik wel dat ge een deftige 26” nog kunt vinden. Ok, is wel war geld, maar als ge daar zelden stukken aan hebt, betaald zich datzelf wel terug tov eentje waar ge elke week iets aan hebt.
Ik had gehoopt toch onder de €300 te kunnen blijven maar vrees dat het misschien toch iets te optimistisch is :-D
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Iemand ervaring met het merk Lombardo?

Bericht door Free_ltd »

Jurek schreef:
Free_ltd schreef:Wat is uw max budget?
Want bv €100 aan deze geven en na elke rit voor €30 stukken, hebt ge ook niets aan.

Met een budget van een €300 a €400 denk ik wel dat ge een deftige 26” nog kunt vinden. Ok, is wel war geld, maar als ge daar zelden stukken aan hebt, betaald zich datzelf wel terug tov eentje waar ge elke week iets aan hebt.
Ik had gehoopt toch onder de €300 te kunnen blijven maar vrees dat het misschien toch iets te optimistisch is :-D
Awel,

Open een topic bij gevraagd met hetgeen ge zoekt.

MTB, de maat, uw budget. Waarschijnlijk zal hier wel iemand u een MTB willen verkopen voor uw budget dat in ieder geval een pak beter is dan die Lombardo.

Om u een idee te geven, 2 jaar geleden verkocht ik een Trek X-Caliber 9 van precies 1 jaar oud aan ne maat voor €550. Dus als ge dan zo al ene vindt van 2 à 3 jaar oud, zou dat best wel eens voor uw budget kunnen zijn. En dat was dan al nen 29".

Dus voor €300 vindt ge wss hier via iemand wel eentje. Mss zelfs een heel goed, maar 26". Maar dat bolt ook.

Maar ge gaat zeker en vast een apart topic moeten openen :wink:
Jurek
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 27 mar 2018 16:51

Re: Iemand ervaring met het merk Lombardo?

Bericht door Jurek »

super, dan gaan we daar eens werk van maken!
Plaats reactie