starten mtb les

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
djRobinS
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 15 feb 2018 22:08

starten mtb les

Bericht door djRobinS »

ik ga starten met mtb zodra ik men fiets heb natuurlijk .
Maar zijn er in limburg (Genk , Diepenbeek , lommel , neerpelt) nog van die starters lessen . Ik vind er in de ardennen en in het nederlandse .
Of zeggen de meeste gewoon fietsen en zo leer je stilletjes bij .
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: starten mtb les

Bericht door Free_ltd »

Gewoon googlen op ‘MTB clinics’
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: starten mtb les

Bericht door patje2 »

Of start 2 bike
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: starten mtb les

Bericht door kevx »

Ik zeg, fietsen, zo leer je snel bij... Als je niet van plan bent om direkt buitenlandse technische trips te maken zie ik het nut niet echt in van mtb lessen.
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: starten mtb les

Bericht door Svenny007 »

zo'n "basislessen" zijn echt wel interessant om eens te volgen.
ik heb deze in hasselt/genk gevolgd.
viewtopic.php?f=26&t=138468" onclick="window.open(this.href);return false;
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: starten mtb les

Bericht door Luhmann »

Sport Vlaanderen (Bloso) ondersteunt ook starters reeksen:
https://www.sport.vlaanderen/waar-sport ... ssenreeks/" onclick="window.open(this.href);return false;

Alles is wel in handen van de gemeentelijke sport dienst, langs de andere kant zou je het ook bij de gemeentelijke sport dienst kunnen vragen. Als er niemand iets vraagt denken ze misschien dat er geen intresse is.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: starten mtb les

Bericht door KrisMaes76 »

Ik heb ook veel zelf geleerd van youtube filmpjes van gmbn oa. Daarmee ben ik al een eind verder geraakt. Samen fietsen met een paar gasten die al wat ervaring hebben kan ook veel doen.

Maar Kris Hertsens van MTB clinics is wel heel goe in het aanleren van de basistechnieken, hij heeft me toch redelijk wat fout aangeleerde technieken doen afleren en sindsdien stuik ik een pak minder op mn bek :lol:

Kheb er al een stuk of 3 bij hem gevolgd en volgende maand doe ik ook een enduro clinic. Het is niet goedkoop, maar wel het geld waard.

Verder heb ik ook al veel positieve geluiden gehoord ivm de lessen van Mikey's bike adventures.

Alleszins rustig aan opbouwen als je technischer wil gaan rijden, niet direct de grootste drop of schans opzoeken maar klein beginnen, stoepranden ed zijn bvb heel goed om je drop skills te verbeteren.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: starten mtb les

Bericht door Wacky-S »

Bij Mickey (http://www.mikeysbikeadventures.com/" onclick="window.open(this.href);return false;) nog niet zo lang geleden ook een freeride clinic gevolgd, zeeeer tevreden van. =D>
Een volledige dag is zeker aan te raden.

Al moet ik er eerlijk bijzeggen, ik ga nog steeds op mijn gezicht... maar de jumps, drops en gaps zijn ondertussen wel een stuk groter geworden :lol:
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: starten mtb les

Bericht door Free_ltd »

En als het wat specialer mag zijn: https://patricksmitmtbvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij Patrick zijn clinics in NL te volgen ofwel meerdaagse in het buitenland.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: starten mtb les

Bericht door dennisVO »

ben zelf begonnen met véél toertochten te rijden.
dan merk je ook "wat" je leuk vindt en wat je minder leuk vind.
zo kan je gerichter op zoek naar uitdagende tochten en/of leermomenten.

zelf al clinics gedaan bij zowel MTB Clinics als Mikey's Bikeadventures.
zeker aan te raden!
maar, inderdaad, ook op GMBN kom je veel goeie tips tegen die je zelf tijdens tochtjes kan uitproberen.

ik heb me op FB aangesloten bij de G-Bikes en daar al enkele keren mee op pad geweest.
dan leer je ook veel bij, gewoon door in groep met eenzelfde doel/mentaliteit fun op de fiets te beleven.
Plaats reactie