Trek 6500 Upgraden?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Earth Force
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 14 jan 2015 11:04

Trek 6500 Upgraden?

Bericht door Earth Force »

Hello,

Ik ben ondertussen klein jaartje aan het rijden en vroeg me af of er volgens jullie verantwoorde upgrades zijn voor mn huidige mtb...
Ik heb voor een budgetvriendelijke tweedehandsmodel gekocht om de sport beter te leren kennen.

model: http://archive.trekbikes.com/kr/en/2010 ... 00/details" onclick="window.open(this.href);return false;

greetz!
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Trek 6500 Upgraden?

Bericht door dennisVO »

hangt wat af van hoelang je van zin bent hiermee te blijven rijden.
denk je volgend jaar ergens te gaan upgraden naar een nieuwer/beter model, of ga je eerder zo lang mogelijk op deze blijven?

- goedkope upgrade is een keertje je shifterkabels en kabelgeleiders vernieuwen.
dat kan al een wereld van verschil zijn!

- vork eens binnen doen voor onderhoud

- SLX remsetje is ook niet overdreven duur (±140euro) en staat vaak toch op heel dure fietsen afgemonteerd

- dropper seatpost is keifijn om mee te rijden (afhankelijk van je rijstijl)


maar echt letterlijk enkele honderden euros investeren zou ik precies niet doen.
dan zou ik eerder uitkijken naar een recentere 2dehands die wat beter afgemonteerd is.
(als je hier nog 500euro voor krijgt en je legt dan zelf nog 500euro op, dan kan je al een mooie 2dehands Cube of Canyon of Trek kopen met recentere en betere afmontage).
Earth Force
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 14 jan 2015 11:04

Re: Trek 6500 Upgraden?

Bericht door Earth Force »

Merci, goeie tips! Ga ik allemaal eens bekijken.

Ik gebruik de mtb ook om naar tennis/voetbal etc. te gaan dus een te duur model lijkt me mss wat riskant omdat hij dan dikwijls onbewaakt staat...
Desalniettemin vind ik het een zalige fiets en amuseer ik me echt tijdens tochtjes. (Ik ben natuurlijk niet veel gewoon)

Denk je echt dat deze nog 500€ waard is? Durf al bijna niet zeggen wat ik ervoor heb betaald dan 2 jaar geleden. O:) :-$
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Trek 6500 Upgraden?

Bericht door dennisVO »

Earth Force schreef:Merci, goeie tips!
Denk je echt dat deze nog 500€ waard is? Durf al bijna niet zeggen wat ik ervoor heb betaald dan 2 jaar geleden. O:) :-$
kameraad van me heeft een 8500 2dehands gekocht voor 650euro.
helemaal XT afgemonteerd, deftige Fox vering.
dus voor de 6500 kan je niet al te zot gaan doen ... maar ik heb er toch ook al zien staan voor 500-600euro.

begin al eens met nieuwe shifterkabels + geleiders en een algemeen onderhoud.
dat gaat je rijplezier al aanzienlijk verhogen.
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: Trek 6500 Upgraden?

Bericht door kootje »

Waarde van de fiets lijkt me eerder richting 350 euro te gaan ipv 500.
No offence; geen verkeerde fiets, afmontage is niet meer dan basic.

Als je nog enkele jaren op deze fiets wilt blijven rijden, zou je wat upgrades kunnen overwegen.
Wil je hem op korte terijn inruilen voor wat nieuws, zou ik het zo laten zoals hij nu is.
Klein onderhoud (kabels etc.) is uiteraard wel een overweging.
Earth Force
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 14 jan 2015 11:04

Re: Trek 6500 Upgraden?

Bericht door Earth Force »

Ik denk ook eerder 350€, binnen een klein jaartje koop ik mss iets nieuws.

Ik volg je helemaal maar vind het ook wel fijn om wat op internet te neuzen naar materiaal en wat te prutsen/bijleren.
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: Trek 6500 Upgraden?

Bericht door kootje »

Knutselen en bijleren is zeker leuk!
Welke vork zit er in?
Misschien is het zelf servicen van de vork ook wel een leuke bezigheid, is meestal geen rocket science in deze prijsklasse
Online zijn de onderdelen over het algemeen goed te vinden en niet al te duur.
Verder zou je de remmen eens kunnen ontluchten/bleeden, lagers schoonmaken en smeren, en nieuwe binnen en buitenkabels voor de shifters/derailleurs monteren.
Allemaal leuke klusjes die af en toe nodig zijn, meteen resultaat geven en niet al te duur hoeven zijn.
Kom je wel een dagje mee door... :lol:
Earth Force
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 14 jan 2015 11:04

Re: Trek 6500 Upgraden?

Bericht door Earth Force »

Het is een Rock Shox Tora SL. Ik heb de handleiding al eens bekeken.

Terzijde; Is deze http://www.konaworld.com/2017/blast.cfm" onclick="window.open(this.href);return false; eventueel een upgrade?

grtz
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Trek 6500 Upgraden?

Bericht door dennisVO »

een upgrade lijkt me dat niet echt.
ligt eerder in het verlengde van wat je al hebt.

wel okee om naar het werk te rijden en af en toe eens een toertochtje.
maar verwacht er niet teveel van qua prestaties.
zeker niet als je van zin bent wekelijks toertochten te rijden, ook bij slecht weer.
dan gaan je (minderwaardige) onderdelen snel slijten.

als je hier wat rond neust in de beginner topics, ga je veel gelijkwaardige topics vinden waar iedereen je aanraadt om voor dat budget te gaan kijken in de 2dehands markt.
ik weet het, ik ben ook zo begonnen :-)
Plaats reactie