Tacx Training Software

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Tacx Training Software

Bericht door Free_ltd »

Als beginner op den tacx, dan maar in dit subforum posten :lol:

Sinds een 3-tal maanden een Tacx I-Vortex smart in huis, maar jammer genoeg de T2170 versie met ANT, maar zonder Blue Tooth. Dus sowizo verplicht met de laptop en TTS4 te werken. Had gehoopt met de iPad, maar dat gaat dus niet, tenzij bijkomende dure dongle en adapter.

De software op de iPad lijkt wel een pak beter als die TTS4. Deze laatste geraak ik niet wijs aan uit.
Vandaag nog eens wat zitten rondneuzen erin en zag dat er nieuwe software voor windows was. Dus deze geïnstalleerd in de hoop dat het beter zou zijn, maar die beta is precies nog lang niet klaar, want buiten films, vond ik er niets in.

Bij de TTS4 heb ik enkele vragen:
1. Waar kan ik via het programma zelf films of workouts downloaden? Vind daar totaal geen knop voor. Denk ook niet dat van plan te zijn, als ge die prijzen ziet. Maar wil het graag toch wel weten.
2. Ik heb daarnet een GPS route geïmpoprteerd en nadat hij dan zegt dat het geïmporteerd is, vind ik deze nergens terug voor hem kunnen op te starten. Waar? Dacht dat die dan bij 'recent' of 'workouts' kwam te staan, maar noppes.

Iemand die het programma reeds heeft kunnen doorgronden en mij wat meer wegwijs erin kan maken? Ik weet dat Zwift een betere oplossing is, en wilde dit ook nemen, maar een verhoging van €9 naar €15/maand, doet me beslissen dit niet te doen.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Tacx Training Software

Bericht door madskatingcow »

Bespaar u de miserie en kies voor Zwift. Duur? Hangt ervan af hoe vaak je er maandelijks gebruik van maakt. Een fitnessabonnement kost ook geld, dan ben je met Zwift goedkoper af.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tacx Training Software

Bericht door Free_ltd »

Dat mss wel, maar in de zomer gebruik ik het helemaal niet of zelden. Weet ni of ge zomaar 4 maanden kunt nemen en dan weer niet. Is da gewoon van maand tot maand betalen? Of met opzeg en zo?

Maar zou vooral graag willen weten hoe ik nu mijn geïmporteerde gpx kan terug vinden in TTS4 zodat ik deze eens kan rijden.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tacx Training Software

Bericht door Free_ltd »

En ik twijfel nog of ik niet tegen de zomer ga zien voor een ander type met blue tooth zodat ik gewoon de iPad kan gebruiken :lol:
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Tacx Training Software

Bericht door madskatingcow »

Het is maandelijks. Enige wat ik vervelend vind is dat het automatisch verlengd wordt. Na betaling kan je gewoon in je profiel het abonnement opzeggen, dan loopt de maand gewoon verder tot einde van je periode.

De video's die je kan rijden worden ook door Zwift bepaald via een kalender : https://zwiftinsider.com/schedule/ . Of je nu betaalt of die ene week gratis neemt, het keuze aanbod blijft hetzelfde.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tacx Training Software

Bericht door Free_ltd »

Mss in de toekomst eens. eerst eens gewoon de orogramma’s doen die ik heb en liefsr ook GPS tracks, die ik dus wel kan importeren, maar daarna ni terug vind :lol:
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Tacx Training Software

Bericht door chrisper »

ikzelf heb een aantal jaar het tacx programma gebruikt
ook met de vortex
(gebruik nu ook zwift en is echt veel plezanter)

maar over de tacx software:
uw gps tracks die je erin upload, vind je bij die linkse balk onder GPS rides
films die ik kocht (op dvd of via download) komen onder tacx films
de workouts komen onder workouts

dit moet je wel niet in dit programma doen
bvb een workout vind je op de tacx website, en dan kan je deze downloaden en dan importeren in de tacx software

en ja, zwift kan je inderdaad per maand opzeggen
maar je mag dit niet vergeten opzeggen natuurlijk
ikzelf gebruik zwift ook maar tijdens de winter een maand of 4
vind de prijs per maand wel o.k.
4 TT's rijden per maand kost ongeveer even veel
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Tacx Training Software

Bericht door Headshot »

Ge kunt bij zwift blijkbaar niet kiezen, ge moet de route rijden die de dag zelf erop staat? In Dec zijn dat maar 3 routes?
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Tacx Training Software

Bericht door chrisper »

Headshot schreef:Ge kunt bij zwift blijkbaar niet kiezen, ge moet de route rijden die de dag zelf erop staat? In Dec zijn dat maar 3 routes?
het zijn altijd maar 3: londen, richmount, of watopia
dus je kunt hier enkel rijden als zwift bepaald wat er die dag te rijden is
er zijn echter per 'regio' verschillende routes/rondes beschikbaar die je vrij kan kiezen
je kan ook een workout kiezen
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Tacx Training Software

Bericht door Headshot »

Chrisper, wat bedoel je met workout? Bloktraining?
Plaats reactie