Tacx Training Software

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tacx Training Software

Bericht door Free_ltd »

Zijn er al alternatieven voor zwift die goedkoper zijn?
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Tacx Training Software

Bericht door chrisper »

Headshot schreef:Die ftp waarde, is dat het wattage bij de vetdrempel of het omslag punt?
Gr

ik denk het omslagpunt (waar weet ik niet zeker)
zover ik gelezen heb is dat het vermogen dat je een uur kan volhouden
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Tacx Training Software

Bericht door chrisper »

Free_ltd schreef:Zijn er al alternatieven voor zwift die goedkoper zijn?
de producten die ik heb gebruikt:

- zwift (15 dollar per maand): https://zwift.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kan per maand ook opgezegd worden, en terug gestart wanneer je wil
vrij rondrijden in virtuele wereld, samen met vrienden rondrijden, aan wedstrijdjes meedoen in verschillende niveau, proberen een prof volgen als die toevallig ook een training aan het doen is, vele workout-schema's op basis van een FTP-waarde (schema aangepast aan uw niveau), eventueel ook zelf een schema te maken

- trainerroad (12 dollar per maand of 99 dollar per jaar): https://www.trainerroad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kan ook per maand opgezegd worden, en terug starten wanneer je wil
heel veel workout-schema's op basis van een FTP-waarde (schema aangepast aan uw niveau), enkel op een grafiek te volgen, kan samen met video via sufferfest (te betalen), eventueel zelf trainingschema te maken

- tacx trainer software ( basic versie 65 euro eenmalig en advance versie 125 euro eenmalig of gratis via app): https://tacx.com/product/tacx-trainer-software-4/" onclick="window.open(this.href);return false;
slechts 1x aan te kopen, schema's zelf aan te maken, sommige schema's kunnen gratis gedownload worden via site van tacx, video's zijn eenmalig aan te kopen, gps-ritten narijden mogelijk via jaarlijks abonnement, via app is tacx software gratis (maar dan moet tablet voorzien zijn van ant+ dongle of bluetooth smart)

- kinomap (12 dollar per maand of 75 dollar per jaar of beperkt gratis): https://www.kinomap.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
uitsluitend videoritten narijden, sommige videoritten zijn gratis, kwaliteit hangt af van de mensen die het erop hebben gezet, video snelheid is afhankelijk van uw snelheid
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Tacx Training Software

Bericht door Headshot »

Iemand ervaring met trainingpeaks?
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tacx Training Software

Bericht door Free_ltd »

Wat die App betreft, was idd beter geweest. Mar het de iVortex T2170 met enkel ANT, terwijl de T2180 ook BT heeft en zelfs te bedienen is met de garmin edge in weerstand.

Heb deze tacx occasie gekocht omdat ik dacht da ik ni veel ging gebruiken. Maar pas bij het proberen en opzoeken gemerkt da ik beter de T2180 gekicht had. Straffer nog, een paar weken latzr zie ik de 2180 voor €10 goedkoper te koop staan :lol:

Dongle bestaat alleen voor 30pins en moet dan nog adapter voor lightning bij. Dan is het nog duur. Dan kan ik beter uitkijken voor een occasie let BT en degene die ik heb terug verkopen.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tacx Training Software

Bericht door Free_ltd »

Iemand ervaring met Rouvy (rouvy.com)?
Is maar $8/maand
Gebruikersavatar
Strijkijzer
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 03 jan 2016 14:24

Re: Tacx Training Software

Bericht door Strijkijzer »

Ik vind Zwift heel goed...met de klassieke rollen was ik het trouwens na 15 min. beu.
Je kan het trouwens 7 dagen gratis eens proberen.
Als je december, januari, februari neemt dan ben je nog maar 45 euro kwijt....pak goedkoper dan de fitness.
Als er dan in de rest van het jaar eens een slechte regendag tussen zit gebruik ik dan de tacs trainer software
Plaats reactie