canyon grand canyon 4.0

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
maxime_vhw
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 18 okt 2010 22:40

canyon grand canyon 4.0

Bericht door maxime_vhw »

Beste

Heeft iemand ervaring met deze fiets (eventueel slechte ervaring).
Ik wil (her)beginnen mountainbiken en wil niet meteen iets kopen van +€1000.
Wat zijn zo de slechte puntjes van deze fiets waardoor u een andere fiets zou kopen, of raad u deze net sterk wel aan. Laat het me weten.

https://www.canyon.com/nl/mtb/grand-can ... l-4-0.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Vriendelijke groet
maxime
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: canyon grand canyon 4.0

Bericht door janssis werner »

Dit is een volledig instap model met degelijke instap component over de hele lijn voor een degelijke prijs. Bij andere merken krijg je dit voor deze prijs zeker niet. Hou er wel rekening mee als je niet kort bij Heverlee woont je soms toch snel ergens terecht moet kunnen voor onderhoud. Sommige zaken halen hun neus op om aan deze fietsen te werken maar ik vind dat ze ongelijk hebben omdat je een fiets koopt die bij u past en dit is niet altijd bij hun te vinden .

Grtjs.
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: canyon grand canyon 4.0

Bericht door kootje »

Ik heb het idee dat het onderhoudsverhaal erg hardnekkig is, maar vaak niet (meer) klopt. Canyon is inmiddels een zeer gerenommeerd merk, ook bij de fietsenmakers.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een fietsenmaker zegt dat ie niet aan een fiets wil werken, alleen omdat het zijn merk niet is. En mocht je zo een pipo tegenkomen, dan zegt dat heel veel over desbetreffende persoon en moet je je afvragen of je daar überhaupt wel naar toe zou willen gaan...
Denk dat er tegenwoordig nog maar weinig fietsenmakers zijn die het zich kunnen permitteren om klanten af te wijzen, alleen omdat ze met een fiets komen die niet bij hen gekocht is.

Alleen vanwege het "onderhoudsverhaal" zou ik een fiets dus niet laten staan.
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: canyon grand canyon 4.0

Bericht door crosserke585 »

[quote="kootje"][/quote]

+1

In deze 'tijden' van webwinkels en dergelijke moet een lbs het juist hebben van onderhoud, ongeacht het merk. Als het je gerust kan stellen, kan je er wel eens over praten met je lbs..

Heb ik ook gedaan, in mijn geval was zijn antwoord: "je moet rijden waar je u goed op voelt, ik service het wel".
In het andere geval had ik een andere lbs gezocht....
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: canyon grand canyon 4.0

Bericht door i-Mac »

Gewoon kopen. Ik heb ook een Grand Canyon gekocht. Mijn fietsenmaker vond het jammer, maar begreep me ook.

Ik heb echte ook meegemaakt dat een fietsenmaker moeilijk deed. In dat geval over een stadsfiets die geen sticker van een fietsenmaker had. Hij wou me niet helpen. Geen probleem, dan zoek ik wel een ander. En ik maak in dat geval ook reclame,voor,je.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: canyon grand canyon 4.0

Bericht door janssis werner »

Dat is ook veel beter. De mijne werkt aan alle merken en heeft daar geen probleem mee. Ben wel al eens in ne winkel geweest eerst heel vriendelijk en toen het woord canyon viel zag hij ons de deur uit. Best eens langs uw neus weg vragen en dan weet je het snel hoe het zit. Maar ik vind dit ook zever maken is geld verdienen en fietsenwinkel zijn toch allemaal gelijk. Maar er zitten er nog steeds tussen die daar problemen mee hebben.

Grtjs.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: canyon grand canyon 4.0

Bericht door chrisper »

ik heb zelf een fietswinkel in de buurt gekend, die precies liever geen afzonderlijk frame verkocht.
kreeg ik vragen zoals 'ga je da wel kunnen opbouwen' of 'da is nie allemaal zo makkelijk'....
ik zei dan dat ik wel vrij handig was, en toch al wat ervaring had met mijn oude fiets te demonteren en te monteren.
en ook dat ik bij problemen toch bij hun terecht kon.
en daar reageerden ze toch ook niet zo positief op.
heb wel het frame besteld omdat ik het een mooie en goede kader vond, maar de groep die ik ook ging bestellen heb ik maar ergens anders besteld
ok, ik ga niet heel vaak langs in fietswinkel omdat ik bijna alles zelf doe.
maar als ik dan wel iets wil kopen, ga ik liever naar ergens waar ze me wel willen ontvangen ook al kom ik niet maandelijks
Gebruikersavatar
MrGr3en
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: di 12 sep 2017 09:35

Re: canyon grand canyon 4.0

Bericht door MrGr3en »

Je hebt gewoon goede bike shops en slechte. Dat is het enige verschil.

Maak je geen zorgen, je vind zeker wel iemand die aan je fiets wilt werken, en willen ze dat niet of doen ze wat moeilijk dan ga je daar in de eerste plaats al beter niet.

En de service van Canyon in Leuven is ook uitmuntend, deze week nog ervaren!

Het jaarlijks onderhoud dat canyon aanbied is ook vele malen beter dan menig LBS. Voor €80 halen ze je fiets helemaal uit elkaar, checken alle lagers en vervangen vet indien nodig.

Hieronder een video van deze check up/onderhoud op een Canyon Nerve
https://www.youtube.com/watch?v=H0O7gxq-g4o

Ik heb zelf een Grand canyon SLX 9.9 Trail en ben hier meer dan tevreden mee!
Plaats reactie