Tubeless ready?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Tubeless ready?

Bericht door kevx »

https://www.youtube.com/watch?v=-SEbHxR1SJw


Zo doe ik het altijd maar dan gewoon zittend met het wiel tuss de benen. Als de tape erop zit met een kleine schroevendraaier voorzichtig een gaatje prikken op de plaats waar het ventiel komt.

Het enige wat ik doe als de tape, ventiel, melk en band geïnstalleerd zijn is wat schudden, wielen in de fiets en een paar keer ne goeie draai aan geven, beetje schuin houden naar links en rechts en that's it.

Er direkt mee gaan rijden is natuurlijk nog beter maar gene aanrader me zo'n weer eh :-D
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Tubeless ready?

Bericht door Muntanya »

Mister No Chaïn schreef:
Muntanya schreef:'t Is precies toch niet zo makkelijk voor newbies. Ik denk dat ik een soort SOS Piet samenvatting ga geven op het einde van wat je wel en niet moet doen...
Van alle bikers op dit forum doen er waarschijnlijk 90% alles aan hun fiets, en als je iets kan lijkt het simpel.
Maar als je een velglint niet kent dan ken je evenveel van fietsen als ik van pc's, dan kan er veel misgaan hoor :lol:. Als zo'n pc-technicus begint over hoe simpel het is om de pc ff te rebooten in safe mode en in ms-dos dit en dat ... dan beginnen men oren ook te fluiten.
Goh kijk, ik maak er geen geheim van dat ik een beginner ben. Je moet ergens beginnen en alle begin is moeilijk. Misschien lijkt het je vreemd dat ik dan meteen tubeless wil rijden en misschien is het dat ook, maar ik doe niets mis (afin, eigenlijk wel, anders was dit onderwerp al afgesloten) denk ik.

Uw analogie is ook erg treffend, want ik ben wél inderdaad zo'n computernerd. Dat ben ik ook geworden door direct in het koude water te springen. Mijn tweede PC heb ik als 17-jarige helemaal zelf in elkaar gestoken, hoewel ik daar nog niets van kende op dat moment, en dat was nog niet de tijd van de plug and play, maar moest je met jumperkes alles instellen. Ik heb daar geweldig mee gesukkeld, maar daar veel uit geleerd.

Wie geen fouten maakt, kan niet leren.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Tubeless ready?

Bericht door Wacky-S »

Denk niet dat Mister No Chaïn het zo bedoelde :-D
Maar je hoeft helemaal geen SOS Piet te gaan schrijven... over het tubeless leggen van banden staan hier topics vol van. Lukt het je nog niet, zoek eens op YouTube. Zo moeilijk is het allemaal is niet.
Maar als je zelf al wilt gaan prullen met extra rubberen ringen toe te voegen (aan de verkeerde kant) ben je niet goed bezig.

Beter eens kijken hoe het wel moet en proberen het zo ook te doen totdat het lukt :wink:
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Tubeless ready?

Bericht door chrisper »

of misschien ken je iemand uit de buurt die het even kan voordoen?
of je er even met helpen?
is niet zo heel veel werk, en als je het es gezien hebt zal je het waarschijnlijk de 2de keer ook wel kunnen.
Gebruikersavatar
LittleWhiteDog
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: di 27 nov 2007 13:34
Rijdt met: Grand Canyon

Re: Tubeless ready?

Bericht door LittleWhiteDog »

Muntanya schreef:
kevx schreef:Al eens van Google gehoord?
Ik begrijp uw frustratie voor iets dat evident moet zijn voor u, maar als ik google naar dat, krijg ik veel niet nuttige info. Het probleem in onze informatiemaatschappij is niet het gebrek aan info, maar het overaanbod en als je er geen klopt van kent...

Ik dank de posters voor de links, ben ik veel wijzer uit geworden.
Amen to that !
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubeless ready?

Bericht door Free_ltd »

Muntanya schreef:
Mister No Chaïn schreef:
Muntanya schreef:'t Is precies toch niet zo makkelijk voor newbies. Ik denk dat ik een soort SOS Piet samenvatting ga geven op het einde van wat je wel en niet moet doen...
Van alle bikers op dit forum doen er waarschijnlijk 90% alles aan hun fiets, en als je iets kan lijkt het simpel.
Maar als je een velglint niet kent dan ken je evenveel van fietsen als ik van pc's, dan kan er veel misgaan hoor :lol:. Als zo'n pc-technicus begint over hoe simpel het is om de pc ff te rebooten in safe mode en in ms-dos dit en dat ... dan beginnen men oren ook te fluiten.
Goh kijk, ik maak er geen geheim van dat ik een beginner ben. Je moet ergens beginnen en alle begin is moeilijk. Misschien lijkt het je vreemd dat ik dan meteen tubeless wil rijden en misschien is het dat ook, maar ik doe niets mis (afin, eigenlijk wel, anders was dit onderwerp al afgesloten) denk ik.

Uw analogie is ook erg treffend, want ik ben wél inderdaad zo'n computernerd. Dat ben ik ook geworden door direct in het koude water te springen. Mijn tweede PC heb ik als 17-jarige helemaal zelf in elkaar gestoken, hoewel ik daar nog niets van kende op dat moment, en dat was nog niet de tijd van de plug and play, maar moest je met jumperkes alles instellen. Ik heb daar geweldig mee gesukkeld, maar daar veel uit geleerd.

Wie geen fouten maakt, kan niet leren.
Als ze nog niet TL liggen, en ge woont niet te ver, kunt ge altijd eens passeren met al uw gerief zodat we het eens samen doen. Ik woon in de buurt van Kortenberg.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Tubeless ready?

Bericht door Christ D. »

Ik rij al sedert "den tijd van Roger" tubeless , met banden die NIET tubeless ready zijn. Nog nooit problemen gehad.

Ik weet niet vanwaar u bent of als het ondertussen al in orde is . maar ik wil gerust eens helpen om het in orde te krijgen.

je kan dan ondertussen mijn laptop in orde zetten , lol !
Plaats reactie