Nieuw en om voor te stellen

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Nieuw en om voor te stellen

Bericht door chrisper »

KrisMaes76 schreef:
Free_ltd schreef:
KrisMaes76 schreef:Een goeie tip: biken in de zomer is veel leuker dan in de winter gaan stoempen in de modder :)
Wat moet ge dan in de winter gaan doen? :-k
ook biken natuurlijk, maar om 1 of andere reden verwarren veel mensen MTB met cyclo-X.

Als ik aan sommige mensen vraag om es mee te rijden buiten de winter kijken ze me aan alsof ik van een andere planeet kom
dat kan ik enkel maar bevestigen
eigenlijk is mtb een zomersport
maar mensen in mijn omgeving, gaan ook enkel mtb'en in de winter en koersfiets in de zomer
maar ieder zijn ding natuurlijk
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Nieuw en om voor te stellen

Bericht door TaurineR »

MTB is zomer- en ook wintersport.
Maar voornamelijk toch een droogweersport, ik begrijp niet dat sommigen op een zo vettig mogelijk parcours willen rijden.
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: Nieuw en om voor te stellen

Bericht door crosserke585 »

TaurineR schreef:MTB is zomer- en ook wintersport.
Maar voornamelijk toch een droogweersport, ik begrijp niet dat sommigen op een zo vettig mogelijk parcours willen rijden.
Omdat sommige mensen graag aandikken wat zij doen.. Dan kunnen ze lekker opscheppen bij de vrienden..
Net zoals je de mensen hebt met het mooiste en nieuwste mtb materiaal... om naar de bakker te rijden.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Nieuw en om voor te stellen

Bericht door Muntanya »

Goedemorgen,


Ik ga dit onderwerp kapen om mezelf ook voor te stellen, durf nog geen onderwerp aanmaken.

Ik heb ongeveer 10 jaar geleden een MTB gekocht, een Thompson hardtail, weet de exacte specificatie niet meer (26", Suntour vork, Shimano Deore LX achterderailleur, frame 19", dat kan ik zien) destijds laten leiden door de fietsenwinkel. Ben dan regelmatig gaan MTB'en, maar had na een tijdje veel last van lage rugpijn en in de bovenarmen op het einde van de rit. Een jaar of 5 geleden ben ik er dan mee gestopt, maar door een familielid met een even slechte conditie als ik die er ook iets aan wil doen, ben ik weer begonnen.

Ik ben hier wat beginnen inlezen en ik vermoed, ook door het aanvoelen, dat mijn frame te klein is (ik ben 186cm). Deze keer ga ik mij niet laten leiden door een winkel die nog snel een model wil verkopen vooraleer ze out of business gaan (die fietsenwinkel is dan na een jaar gestopt, officieel door een scheidingsgeval). Ik denk dat ik minstens 21" als frame zal nodig hebben en vraag me niet af of ik beter ook wielen van 29" neem, volgens mij heb ik dan ook minder het gevoel dat ik op een kinderfiets bezig ben. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik zal kiezen van nieuwe fiets. De oude zal ik nog niet weg doen, past perfect voor mijn vrouw, kunnen we samen eens gaan als de gasten naar de Chiro zijn.

Het is wel wat intimiderend hier om mensen te zien goochelen met specificaties en prijzen. Ik voel me een newbie en dat ben ik ook wel natuurlijk. Hopelijk pik ik alles hier snel op.
Henrik
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 10 okt 2017 09:25

Re: Nieuw en om voor te stellen

Bericht door Henrik »

Hey Philippe en de rest,

Net als Philippe en Muntanya ben ik nieuw hier en vind het leuk om zo te lezen waar iedereen mee bezig is en hoe mensen op dit forum terecht komen!

Ik ben zelf een echte Cannondale fan en heb een heerlijke lefty waar ik graag mee bike door bos- en bergachtig terrein. Dat is gewoon het ultieme gevoel van vrijheid! Biken in de winter vind ik ook te gek, maar maak dan vaak wel de overweging wat nog te doen is (ik houd wel van een uitdaging, maar ben niet van de super extreme sporten). Toch is er niets mooiers dan met een stralende zon door heuvelgebied crossen :-D.

Ben erg blij met dit forum en kijk ernaar uit om meer van iedereen te leren. Voel me net als Muntanya toch wel een newbie, ook al mountenbike ik al een tijdje heel graag, want ik zie ontzettend veel kennis verzameld hier. Heel gaaf om te zien - ga me hier zeker wel vermaken, vermoed ik :-)

Hartelijke bikegroet,
Henrik
Plaats reactie