1x11 ss.Wacky-S schreef:Single speed (1x1) of 1x11? groot verschil
Waarom zou een alu geen duurdere upgrades verdienen?
Vraag aan je LBS of je eens op eenzelfde model (zelfde vork en wielen) in alu en carbon mag rijden. Dan kan je zelf afwegen of het verschil in rijgedrag de meerprijs waard is...
Als je het budget hebt, ga gerust voor een carbon, anders neem gewoon alu voor je eerst bike.
En denk eraan, hoe duurder de bike qua afmontage, hoe duurder de kosten zijn bij herstellingen
Ik rij zowel tubeless als met binnenband. Voordeel van tubeless is dat je met minder druk kan rijden (meer grip) en kans op platte band is een stuk minder. Nadeel is dat het meer werk is om banden te wisselen als je met 1 wielset rijdt.
Ik zeg niet dat een alu geen upgrades mag verdienen, verre van.
De prijs die ik kreeg, geen idee als die goed is maar hier komt 'ie.
Alu Vertex 930: 1600
Alu Vertex 950: +Crest+DT350: 2600
Car Vertex 950RSL: +Crest+DT350+Fox ipv Manitou indien gewenst: 3100
Ik ga binnenkort een test rit maken op de 950RSL en dan zou ik eventueel ook de 930 kunnen testen, maar het verschil van prijs tussen de 950 en 950RSL is bizar klein, nee?