eerste ardennen ervaring

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
sammyjacobs
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 15 nov 2015 21:46

eerste ardennen ervaring

Bericht door sammyjacobs »

Hallo,

Wij (3 vrienden ) willen graag eind januari onze eerste stapjes zetten in MTB'en in de ardennen (provincie luxenburg , streek durbuy e.d. )

We zoeken een goed gepeilde tocht met mooie natuur , de tocht(en) zou in een lus moeten liggen zodat we terug aankomen bij onze wagen en naar gelang het gevoel een lus meer of minder kunnen fietsen.

Is er een rit die jullie ons kunnen aan bevelen , eentje die we moeten gedaan hebben en een ongelofelijke ervaring zal zijn ?

Graag jullie reactie dan , alvast bedankt
Gebruikersavatar
mattias de clerck
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 08 okt 2012 21:36
Rijdt met: canyon grand canyon CF SL 8.9, canyon neuron 8.0

Re: eerste ardennen ervaring

Bericht door mattias de clerck »

http://www.mtbroutes.be/provincie.php?id=7" onclick="window.open(this.href);return false;

mss ben je hier iets mee.
Het handigste is een fiets gps, maar kweet niet of ge er een ter beschikking hebt.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: eerste ardennen ervaring

Bericht door Wacky-S »

Zou je zo een eerste kennismaking niet beter uitstellen tot in het voorjaar (beter weer, etc)? Dan liggen de parcours er een stuk beter en veiliger bij.
Tenzij je natuurlijk van modder houdt is dit de beste tijd van het jaar :-D

Hier op het forum loopt nog een draadje (2004-2015) Durbuy en Barvaux
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: eerste ardennen ervaring

Bericht door geertg »

Kijk eens op http://www.randobel.be" onclick="window.open(this.href);return false;
sammyjacobs
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 15 nov 2015 21:46

Re: eerste ardennen ervaring

Bericht door sammyjacobs »

we gaan voor Durbuy gaan....

De Ronde des Megalithes

we zullen zien :-)
Gebruikersavatar
slijkplaat
Mountainbiker
Berichten: 164
Lid geworden op: za 26 mar 2011 18:41
Rijdt met: niner en fuji
Contacteer:

Re: eerste ardennen ervaring

Bericht door slijkplaat »

in de winter word er zo goed als niet in de ardenne gefietst , het is zo goed als niet te doen .
vanaf maart zou het terug kunnen .
nu kan je beter op plaatsen fietsen met wat zand ondergrond . kempen enzo.
geloof me ik wil er ook fietsen maar veel plezier heb je er niet aan .
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: eerste ardennen ervaring

Bericht door lowie »

Ik durf mezelf al 20 jaar een Ardennen-passionata noemen : minstens 1 keer per week.
Maar van december tot februari/maart (afhankelijk van wanneer de winter afgaat) zien ze me daar alleen te voet of op langlauf-latten.
Ik hoop maar dat je eerste Ardennen-indruk niet is van ... pffffff
(Bovendien is Durbuy een extra vettige boel >> weinig rotsachtige ondergrond)
Wel droger zijn bepaalde delen van Luxemburg, maar die zou ik je nu niet echt aanraden als Ardennen-kennismaking :-D
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: eerste ardennen ervaring

Bericht door geertg »

lowie schreef:Ik durf mezelf al 20 jaar een Ardennen-passionata noemen : minstens 1 keer per week.
Maar van december tot februari/maart (afhankelijk van wanneer de winter afgaat) zien ze me daar alleen te voet of op langlauf-latten.
Ik hoop maar dat je eerste Ardennen-indruk niet is van ... pffffff
(Bovendien is Durbuy een extra vettige boel >> weinig rotsachtige ondergrond)
Wel droger zijn bepaalde delen van Luxemburg, maar die zou ik je nu niet echt aanraden als Ardennen-kennismaking :-D
Dat is het voordeel van de omgeving van Daverdisse, Paliseul, Gedinne e.d. (begin van provincie Luxemburg): rotsachtige ondergrond. Ben daar dit weekend nog gaan mountainbiken en weinig modder.
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: eerste ardennen ervaring

Bericht door lowie »

geertg schreef: Dat is het voordeel van de omgeving van Daverdisse, Paliseul, Gedinne e.d. (begin van provincie Luxemburg): rotsachtige ondergrond. Ben daar dit weekend nog gaan mountainbiken en weinig modder.
Die omgeving ken ik niet. Ik bedoelde het groothertogdom met de paadjes rond de Sûre-vallei tussen het meer van Esch-s-Sûre en Echternach en het Müllerthal. Die ken ik van de MMMM en de EEEEE van Solosride. Dat bedoelde ik dus met "niet geschikt voor eerste kennismaking" :-D
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: eerste ardennen ervaring

Bericht door geertg »

lowie schreef:
geertg schreef: Dat is het voordeel van de omgeving van Daverdisse, Paliseul, Gedinne e.d. (begin van provincie Luxemburg): rotsachtige ondergrond. Ben daar dit weekend nog gaan mountainbiken en weinig modder.
Die omgeving ken ik niet. Ik bedoelde het groothertogdom met de paadjes rond de Sûre-vallei tussen het meer van Esch-s-Sûre en Echternach en het Müllerthal. Die ken ik van de MMMM en de EEEEE van Solosride. Dat bedoelde ik dus met "niet geschikt voor eerste kennismaking" :-D
Klopt, zeer mooie streek maar dat is meteen 100 km. verder.
Plaats reactie