eerste ardennen ervaring

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
tipi
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 11:42
Rijdt met: Niner Air 9 Carbon, Lapierre Zesty AM

Re: eerste ardennen ervaring

Bericht door tipi »

Was deze week vier dagen in Durbuy, de mtb paden liggen redelijk vettig maar de wandelpaden zijn zeker te doen. Die paden op de flanken van durbuy aan de kant van die mirador zijn echt zalig.
LordRiffenstein
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: do 22 okt 2015 15:30
Rijdt met: Cube Reaction - Merida BigNine

Re: eerste ardennen ervaring

Bericht door LordRiffenstein »

geertg schreef:Dat is het voordeel van de omgeving van Daverdisse, Paliseul, Gedinne e.d. (begin van provincie Luxemburg): rotsachtige ondergrond. Ben daar dit weekend nog gaan mountainbiken en weinig modder.
Verblijven weekend 23-24 Jan in Haut-Fays, ben van plan om in Daverdisse en Gedinne een rit te rijden. Zijn beginnende MTBers (sinds 06/15), zijn die ritten met 850-900hm heel zwaar? Klimmen is klimmen maar dat zijn waarschijnlijk langere klimmen en kwestie van doseren. Hopelijk dat het weer de volgende 10 dagen nog meewerkt.

Enig idee of het daar nog jacht-seizoen is?
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: eerste ardennen ervaring

Bericht door geertg »

LordRiffenstein schreef:
geertg schreef:Dat is het voordeel van de omgeving van Daverdisse, Paliseul, Gedinne e.d. (begin van provincie Luxemburg): rotsachtige ondergrond. Ben daar dit weekend nog gaan mountainbiken en weinig modder.
Verblijven weekend 23-24 Jan in Haut-Fays, ben van plan om in Daverdisse en Gedinne een rit te rijden. Zijn beginnende MTBers (sinds 06/15), zijn die ritten met 850-900hm heel zwaar? Klimmen is klimmen maar dat zijn waarschijnlijk langere klimmen en kwestie van doseren. Hopelijk dat het weer de volgende 10 dagen nog meewerkt.

Enig idee of het daar nog jacht-seizoen is?
De laatste drijfjacht was op 29 december jl., dus dat zal geen probleem zijn.

De ritten in Daverdisse zijn zeker te doen maar let wel op met de blauwe, eens je de tramroute verlaat krijg je een beklimming die eindeloos is. Zorg dat je u daar niet kapot rijdt, de enige café waar je in de buurt komt is in Gembes (de Baudoin) bij Karel en Jo.

De ritten in Gedinne zijn ook zeer mooi, ietsje meer modder maar o.k.
Gebruikersavatar
Espédé
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 03 aug 2008 02:30
Rijdt met: Cannondale F29

Re: eerste ardennen ervaring

Bericht door Espédé »

als beginner zou ik je de blauwe route van Coo ook wel kunnen aanraden. Deze is niet lang, amper een 20tal kilometer, maar laat je toch kennismaken met het moois dat de Ardennen te bieden hebben: rotsachtige afdalingen, pittige klimmetjes, prachtige panorama's, pittoreske bruggetjes over snelstromende riviertjes, je moet zelfs door een kleine rivier als ik me niet vergis. En door de relatief korte afstand is dat allemaal goed te doen (al zal je het wel voelen hoor, wees gerust). Het was ook mijn "ontmaagding" wat betreft Ardeense tocht, en ik ben heel blij dat we daarmee begonnen zijn. Je start overigens aan de watervallen, waar je na de tocht een paar leuke terrasjes hebt om alles door te spoelen :-) Op het einde van de tocht kan je kiezen om de cooling down rond het stuwmeer nog mee te pikken (een paar km) Tochten van 900hm zou ik nog even mee wachten, die van Coo is om en bij de 450hm, al is er wel een kort stukje van 12%. Ideaal om mee te beginnen denk ik.
Als je vrouw en kinderen hebt, kan je er zelfs een familieuitje van maken en de kids zich laten amuseren in Plopsa Coo terwijl jij je afpeigert :-)
Plaats reactie