Beginner die graag wat raad krijgt...

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
stijnel
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 03 nov 2015 12:30

Beginner die graag wat raad krijgt...

Bericht door stijnel »

Ik ben heel nieuw in het mountainbike (deed voorheen enkel powertraining) maar ik heb sinds kort ondekt dat ik echt wel hou van fietsen/MTB en zou er graag mee beginnen, maar ik weet er echt niets van :p

Mijn fiest is een -> BULLS Black Adder 2
(Ik heb er nog niet met gereden heb hem pas sinds gisteren van een goede vriend)

Ik heb echter nog geen schoenen (spd), outfit enz...

Ik weet niet goed wat ik allemaal nodig heb en wat goede schoenen zijn etc...

Ik heb voorlopig opzet pedalen gekocht om al eens te kunnen rijden zonder spd-schoenen, maar ik zou graag wel klikschoenen gebruiken/leren gebruiken binnenkort.

is er ergens een goede handleiding over wat je naast een fiest nog allemaal nodig hebt voor mtb zoals kleding, schoenen, materiaal, ... ?

(ik ben echt een dummy nog hoor)

dank u :p
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Beginner die graag wat raad krijgt...

Bericht door eL Tee »

Tenzij je graag naakt fietst, heb je kleren nodig. Niks moet, alles mag. Idealiter neem je iets wat comfortabel zit. Velen hebben dan ook spandex broekjes (met een zogenaamd zeem) en jerseys aan.

Ik hou niet zo van die spandex toestanden en draag een slobberbroek (met zeemvel ;-) ) en een serieus oversized T-shirt.

't Is niet omdat iedereen van die lycra stuff draagt, dat je dat ook moet doen...

Handschoenen vind ik, naast een helm, echter wel een must. Heb je nog een ski- of skateboardhelm? Die kan je ook dragen...