wileomtrek schwalbe rapid rob

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
spectral
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 06 sep 2011 23:13
Rijdt met: cube in bestelling

wileomtrek schwalbe rapid rob

Bericht door spectral »

iemand die toevallig de exacte wielomtrek weet van de schwalbe rapid rob die standaard onder een cube ltd staan?

Ik heb zelf de afstand eens afgetekend op de grond en nagemeten en ik kom uit op 2115mm. Echter komt mij afgelegde afstand niet overeen met de afstand die mijn gsm opmeet (2km verschil op 38km afstand). Dus weet ik niet zeker of ik dit deftig afgemeten heb...

iemand een idee?
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Re: wileomtrek schwalbe rapid rob

Bericht door Phille81 »

Wielomtrek kan je makkelijk en correct zelf nameten :
zet je band op de juiste druk en maak een markering op je band en op de grond (vb. krijtstreepje).
Ga dan op je bike zitten (!) en laat je wiel minstens een paar omwentelingen maken.
Meet dan de exacte afstand die je wiel afgelegd heeft. Dit deel je uiteraard door het aantal omwentelingen dat je je wiel hebt laten maken.

Dan heb je een vrij nauwkeurige benadering van je wielomtrek die je moet ingeven op je fietscomputer.
Hoe meer omwentelingen je maakt, hoe nauwkeuriger de meting.

PS : als je je afgelegde afstand van een rit meet of bekijkt via gps (of gsm met gps-functie) is het normaal dat de afgelegde afstand minder is.
Dit heb ik ook altijd al gehad.
Fietscomputer (wielomtrek) geeft een iets grotere afstand dan gps.
Plaats reactie