Wielset Trek 8500 - 26er

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bakerboy
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 25 feb 2013 18:33
Rijdt met: Trek 8500

Wielset Trek 8500 - 26er

Bericht door Bakerboy »

Gisteren zijn we gaan MTB'en in de regio van Le Mesnil Viroinval. Schitterende streek maar nog een beetje boven mijn niveau . Maar goed ne mens moet zijn grenzen al eens verleggen.

Bij een onfortuinlijke val heb een serieuze slag in mijn voorwiel gereden en moet ik dus bij LBS langs om te rechten als het nog kan.
Nu ben ik ook al een tijdje opzoek naar een nieuwe wielset of 2de hands die ik dan zou kunne gebruiken om mijn slicks op te leggen. Dit voor gebruik op den Tackx of voor op de baan te rijden. Ben niet zo content van diegene die ik nu heb

Kenmerken fiets :
Trek 8500 bouwjaar 2011- 26"
Wielen bontrager RL tubeless ready( ik rij nu ook tubeless)
Voorwiel : montage met steekas
Achterwiel : snelspanner
Schijfremmen tot max diam 160

Kenmerken rijder
1m91 en 110kg droog aan den haak ( komende van 132)

Ik probeer hier de berichten te volgen, maar zie eigenlijk het bos door de bomen niet meer.
Kan er me iemand een paar types geven van wielsetjes die geschikt zouden moeten zijn voor men fiets en mezelf.
Budget tot een kleine 500€ als het mogelijk is.
Gebruikersavatar
locust
Mountainbiker
Berichten: 1136
Lid geworden op: do 23 aug 2007 17:12
Rijdt met: zemst

Re: Wielset Trek 8500 - 26er

Bericht door locust »

tweedehands een mooi setje zoeken, er is nu heel wat goed 26" materiaal te vinden. en dat zou voor 300-350€ moeten lukken.

iedereen zal je zijn favoriete wielen voorstellen

veel voorkomend en zeker geen slechte keuze ZTR crest/arch velgen + DTswiss 240S
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Wielset Trek 8500 - 26er

Bericht door Reflex »

Crest is niet aan te raden als je 110kg weegt lijkt mij.
Plaats reactie