27,5 beginnersfiets

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
jego1974
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 13 mei 2013 16:08

27,5 beginnersfiets

Bericht door jego1974 »

na de alpen te hebben ontdekt per racefiets wil ik deze nu ook graag eens ontdekken per mtb. Daarvoor wil ik dus ook graag een nieuwe mtb aanschaffen. Dit wordt mijn eerste en na wat opzoekingswerk denk ik voor nen 27,5" te gaan, aangezien ik 1m74 ben lijkt mij dit ideaal. Nu komt de vraag: welke? er zijn er blijkbaar nog niet veel op de markt. Weet dat merida binnenkort uitkomt met de big seven maar welke merken hebben ook 27,5" in hun gamma??? Is fully aan te raden of is hardtail voldoende?
greetz
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: 27,5 beginnersfiets

Bericht door eL Tee »

Waarom jezelf beperken tot 27,5"/650B? Zoals je zelf reeds aanhaalt, is de keuze eerder beperkt.

Sowieso zou ik - voor langere Alpenritten - opteren voor een fully.

Ikzelf rij met een 29er fully (BMC SF29 van 2012), en dit is volgens mij dé ideale fiets voor wat jij voor ogen hebt. Ik meen te hebben gezien dat hetzelfde model bij BMC nu de FS (FourStroke) is, verkrijgbaar in carbon en alu (FS01 voor carbon en FS02 voor alu). Voorlopig gaat mijn fiets echter nog niet weg (voor jou is 'm sowieso te groot - ik ben 1m82, en 't is voor mij al kantje boord).
Gebruikersavatar
steviejanneke
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 25 okt 2012 14:09
Rijdt met: Mtb

Re: 27,5 beginnersfiets

Bericht door steviejanneke »

granville verkoopt ook zeer veel 27.5"
Gebruikersavatar
steinner
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 17 mei 2013 10:58

Re: 27,5 beginnersfiets

Bericht door steinner »

eL Tee schreef:...Ikzelf rij met een 29er fully (BMC SF29 van 2012), en dit is volgens mij dé ideale fiets voor wat jij voor ogen hebt...
Ja daar kan ik me bij aansluiten, hoewel ik er zelf nog niet op heb gefietst. Een fietspartner van me heeft er namelijk een en is er ook lyrisch over. Hij had vergelijkbare doelen met z´n fiets als jij. Als ik jou was zou ik proberen om er ergens een keer een te kunnen testen. Als je vervolgens de knoop doorhakt, hoef je alleen nog maar te bepalen waar je hem koopt. Ik heb zelf goede ervaringen met de webshop van bikester en heb m´n huidige mountainbike in dit overzicht hier gevonden. Hier vond ik niet alleen de juiste fiets, maar kon ik ook de voor mij geschikte framemaat selecteren. Maar zoals gezegd, ik denk dat een testritje eerst belangrijk is om een goede indruk zal krijgen, of deze fiets iets voor jou is :-)
Laatst gewijzigd door steinner op ma 27 mei 2013 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
jego1974
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 13 mei 2013 16:08

Re: 27,5 beginnersfiets

Bericht door jego1974 »

ingeschreven voor testdays van specialized jammer dat ze geen 27,5 in gamma hebben
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Re: 27,5 beginnersfiets

Bericht door Kristof Huyck »

jego1974 schreef:ingeschreven voor testdays van specialized jammer dat ze geen 27,5 in gamma hebben
Rij eens met een Epic (29") en je zal snel die 27,5" uit je hoofd zetten :wink:
Plaats reactie