draaishifters kids MTB draaien moeielijk ??

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rex007
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: do 10 nov 2011 20:05
Rijdt met: GT ZASKAR RACE, ON ONE SCANDALL 29er

draaishifters kids MTB draaien moeielijk ??

Bericht door Rex007 »

Hoi,

Ik heb een 24" specialized Hotrock MTB voor men zoontje gekocht omdat zen vorige 20" wat te klein was geworden.
Het is een mooi occasie van een jaartje oud en hij is er heel tevreden van op 1 ding na, de shifters.
Er staan een 7 speed SRAM 5.0 groep op met gripshifters (draaishifters). De rechtse shifters krijgt hij nog gedraaid maar dat gaat al moeizaam, maar de linkse krijgt hij gewoon ni gedraaid omdat hij de kracht er ni voor heeft, ze gaan idd ni gemakkelijk voor een manneke van 8 jaar.
Dus iemand een alternatief of iemand die hier ook ervaring mee had.
Ik dacht eraan twistshifters te plaatsen maar ik heb getest met mijn MTB waar ze op staan en hem is laten schakelen maar zijn duimpjes zijn te klein om die afstand te overbruggen.
Als iemand hier een oplossing voor heeft mag het me gerust laten weten.
Mvg
Bart
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Re: draaishifters kids MTB draaien moeielijk ??

Bericht door Angelo. »

Ik denk door nieuwe kabels te steken, al veel is opgelost.
Gebruikersavatar
robken
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 19 apr 2009 22:43

Re: draaishifters kids MTB draaien moeielijk ??

Bericht door robken »

Ik denk het niet. Mijn dochter had daar ook problemen mee. Wij hebben dan in plaats van gripshifters, trigger shifters laten plaatsen. Dit ging voor haar wel.
Gebruikersavatar
Rex007
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: do 10 nov 2011 20:05
Rijdt met: GT ZASKAR RACE, ON ONE SCANDALL 29er

Re: draaishifters kids MTB draaien moeielijk ??

Bericht door Rex007 »

robken schreef:Ik denk het niet. Mijn dochter had daar ook problemen mee. Wij hebben dan in plaats van gripshifters, trigger shifters laten plaatsen. Dit ging voor haar wel.
Hoi ,

Was dit ook voor zo een Sram groep of was dit voor Shimano???

Mvg
Bart
Gebruikersavatar
Rex007
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: do 10 nov 2011 20:05
Rijdt met: GT ZASKAR RACE, ON ONE SCANDALL 29er

Re: draaishifters kids MTB draaien moeielijk ??

Bericht door Rex007 »

voila se, vandaag alleen de voorste shifter is een trigger shifter gemonteerd en hem is laten testen en dat ging als een fluitje van een cent , bedankt voor de hulp.
Hij is er zeer content mee nu em ook fantsoenlijk kan schakelen :-)
Mvg
Bart
Gebruikersavatar
robken
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 19 apr 2009 22:43

Re: draaishifters kids MTB draaien moeielijk ??

Bericht door robken »

Bij haar fiets was alles van Shimano. Zowel de gripshifters als de trigger shifters. Nog veel plezier.
Jason B
Mountainbiker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 19 okt 2007 21:24
Rijdt met: Garry Fisher Hkek

Re: draaishifters kids MTB draaien moeielijk ??

Bericht door Jason B »

Dat zijn gewoon rotdingen, maar helaas op alle kinderfietsen aanwezig. Mijn zoon rijd nu 1,5j met een cube kids24" en zit al aan zijn 5e set shifters (en huidige zijn al terug gebarsten maar werken nog "voorlopig").

In het begin kon hij zen versnellingen ook niet goed bedienen (niet genoeg kracht in die polsjes op jonge leeftijd) triggers heb ik overwogen maar uiteindelijk niet gedaan, mijn triggers kan hij welliswaar vlot bedienen maar er is volgens mij nog steeds een wezenlijk verschil in duwkracht nodig tussen een low-budget 7speed trigger en de xtr's op mijne velo, triggers krijgt hij als ie op een 26" past met 9speed groep
Plaats reactie