Eerste MTB aangeschaft ! Een Cube LTD Pro 29

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
HolsbeekxG
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 04 jan 2012 23:07
Rijdt met: Cube Elite C:68 Race / Specialized Crux / Specialized Venge / Specialized Tarmac

Re: Eerste MTB aangeschaft ! Een Cube LTD Pro 29

Bericht door HolsbeekxG »

twanido schreef:Net terug van skivakantie (zonder brokken)....voor de skivakantie de bike even binnengedaan voor een eerste nazicht, best dat je dit in het begin snel doet zodat alles weer even afgesteld kan worden. Overmorgen ga ik hem terug ophalen...
Mijn ervaring tot nu toe is echt top... De wendbaarheidnmoet ik soms nog wat aan wennen, zeker bij het passeren van de vele slagbomen hier in heverleebos... Qua voorvork denk ik dat ik nog wat meer moet afregelen in functie van het gewicht... De lockout gebruik ik toch geregeld in de hellingen!
Ik vind het een prima bike en ben ervan overtuigd nog veel plezier aan te beleven!
Heb zin om er snel terug op te springen...
Wat bedoel je met afregelen? Heb er eigenlijk geen idee van hoe die standaard afgesteld wordt... Ik weeg ongeveer 70kg (moeten er nog 4-5 af) en ondervind tot nu toe niet echt een probleem. Heb de fiets wel nog maar enkele kilometers offroad getest, onze geplande tocht is drastisch ingekort toen men bikepartner na 6km zen ketting brak.
Die lockout is inderdaad wel een plezant speeltje. Je komt uit het bos terug op de verharde weg, vork blokkeren en knallen maar!
Plaats reactie