montage carbon zadelpen , stuurpen en stuur

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Bericht door Jeanke6 »

Samuel schreef:Bij elke schroef staat een getal. Bij voorbouw (stuur en stuurpen) is dat meestal 5Nm. Gewoon houden aan 't getal dat erbij staat. Staat er niets bij: opzoeken.
Bij heavy alu parts die stock staan op goedekope bikes maakt dat allemaal niet uit maar ik heb vorige week zo'n Ritchey C260 stuurpen gemonteerd en dat ziet er niet uit alsof je dat met de losse hand/op gevoel moet monteren. :oops:
dan had je meer geluk dan ik want een Ritchey 10D stuur en een C260 pen is een no go! Volgens Ritchey nochtans compatibel met AL hun sturen...
Gebruikersavatar
Samuel
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: za 11 aug 2007 10:52
Rijdt met: 1 voor de winter 1 voor de zomer 1 voor de baan

Bericht door Samuel »

Jeanke6 schreef:
Samuel schreef:Bij elke schroef staat een getal. Bij voorbouw (stuur en stuurpen) is dat meestal 5Nm. Gewoon houden aan 't getal dat erbij staat. Staat er niets bij: opzoeken.
Bij heavy alu parts die stock staan op goedekope bikes maakt dat allemaal niet uit maar ik heb vorige week zo'n Ritchey C260 stuurpen gemonteerd en dat ziet er niet uit alsof je dat met de losse hand/op gevoel moet monteren. :oops:
dan had je meer geluk dan ik want een Ritchey 10D stuur en een C260 pen is een no go! Volgens Ritchey nochtans compatibel met AL hun sturen...
Ik heb nu een C260 gemonteerd met een superlogic 600mm (ik denk 5 graden). Het geheel zit muurvast. Waarom lukt het bij jou niet ?
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Bericht door Jeanke6 »

Samuel schreef:
Jeanke6 schreef:
Samuel schreef:Bij elke schroef staat een getal. Bij voorbouw (stuur en stuurpen) is dat meestal 5Nm. Gewoon houden aan 't getal dat erbij staat. Staat er niets bij: opzoeken.
Bij heavy alu parts die stock staan op goedekope bikes maakt dat allemaal niet uit maar ik heb vorige week zo'n Ritchey C260 stuurpen gemonteerd en dat ziet er niet uit alsof je dat met de losse hand/op gevoel moet monteren. :oops:
dan had je meer geluk dan ik want een Ritchey 10D stuur en een C260 pen is een no go! Volgens Ritchey nochtans compatibel met AL hun sturen...
Ik heb nu een C260 gemonteerd met een superlogic 600mm (ik denk 5 graden). Het geheel zit muurvast. Waarom lukt het bij jou niet ?
Door de boog in de 10D krijg ik m'n stuur gewoon niet in de stuurpen. Op het smallere deel krijg ik het er wel tussen, maar dan krijg ik de bocht niet gedraaid. Heb ze ondertussen al teruggestuurd. Had leuk geweest zo'n -25°, maar blijf dan maar bij m'n 17°. Tenzij hier nog iemand een fabricant kent met -25° stuurpennen?

Afbeelding
KVDB
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 03 aug 2011 09:18
Rijdt met: Tita no matter what, On-one 29'er

Bericht door KVDB »

Gebruikersavatar
Sandcrawler
Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 20 feb 2009 12:27
Rijdt met: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Bericht door Sandcrawler »

Jeanke6 schreef:
Samuel schreef:
Jeanke6 schreef: dan had je meer geluk dan ik want een Ritchey 10D stuur en een C260 pen is een no go! Volgens Ritchey nochtans compatibel met AL hun sturen...
Ik heb nu een C260 gemonteerd met een superlogic 600mm (ik denk 5 graden). Het geheel zit muurvast. Waarom lukt het bij jou niet ?
Door de boog in de 10D krijg ik m'n stuur gewoon niet in de stuurpen. Op het smallere deel krijg ik het er wel tussen, maar dan krijg ik de bocht niet gedraaid. Heb ze ondertussen al teruggestuurd. Had leuk geweest zo'n -25°, maar blijf dan maar bij m'n 17°. Tenzij hier nog iemand een fabricant kent met -25° stuurpennen?

Afbeelding
Als ik het goed lees had jij een Ritchey C260 25°???Waar besteld dan?
En waar bestel je de 17° of welke winkel verkoopt ze?Heb ze nog niet gevonden.
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Bericht door Jeanke6 »

http://www.bike-discount.de/shop/k445/a ... black.html

17° bestaat niet in de C260. Ik heb wel nog een 17° 100mm van OnOne liggen als je daar interesse zou in hebben...
Gebruikersavatar
Sandcrawler
Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 20 feb 2009 12:27
Rijdt met: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Bericht door Sandcrawler »

Jeanke6 schreef:http://www.bike-discount.de/shop/k445/a ... black.html

17° bestaat niet in de C260. Ik heb wel nog een 17° 100mm van OnOne liggen als je daar interesse zou in hebben...
Mercikes,ik heb al 2 zwaar 17° stuurpennen :lol:
Ik dacht dat de 260 er in 17° zou komen...verkeerd ingelicht dus.
Bedankt voor de link.
Plaats reactie