Bike discount.de

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
benb
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 12:54
Rijdt met: scott
Contacteer:

Bike discount.de

Bericht door benb »

Hallo, ik ben op zoek naar een nieuwe mountainbike. Vrij snel ben ik op "www.bike-discount.de" terechtgekomen met als merken Drössiger, Radon, Cube, Rocky Mountain en Centurion. Nu weet ik uit ervaring dat "Cube" een vrij goed merk is maar is dit ook zo voor de andere merken?

M'n budget is spijtig genoeg niet meer dan 1000 euro...
De fiets is vooral voor de stevige parcourtjes in ardennen bedoeld en af en toe als vervoermiddel voor het werk.

Zou van pas komen moest iemand me kunne voorthelpen

tnx
ben

ps: andere interessante shops mogen altijd vermeld worden (ben een serieuze leek op het gebied van mbt-aankopen)
Gebruikersavatar
Lampion
Mountainbiker
Berichten: 412
Lid geworden op: do 16 apr 2009 16:19
Rijdt met: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006
Contacteer:

Bericht door Lampion »

In Melle koop je momenteel een Trek 6700 voor €1000 (dankzij 20% korting op 2008 modellen) voor een fully is je budget volgens mij nog net iets te beperkt als je degelijk materiaal wil ...

Trek 6700 specs ...

Fietswinkel in Melle
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Radon is ok. Kwaliteit top.
benb
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 12:54
Rijdt met: scott
Contacteer:

Bericht door benb »

alvast bedankt voor de snelle antwoorden. Ik kan men budget nog wel verhogen tot maximum 1500 euro, dan leek me deze interessant denk ik:
http://www.bike-discount.de/shop/k173/a ... ml?mfid=41
onder de 1000 euro dacht ik aan: http://www.bike-discount.de/shop/a11990 ... black.html
Gebruikersavatar
Mirlong1
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: vr 25 aug 2006 13:35
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door Mirlong1 »

De Cube die je daar opgeeft is een 2008 model en enkel in 16" en 22" nog beschikbaar.

Ben je dan niet beter dat je gewoon bij een Cube dealer in je buurt binnenspringt en eens gaat navragen wat een 2009 model kost bij hem?

J.
Gebruikersavatar
locust
Mountainbiker
Berichten: 1136
Lid geworden op: do 23 aug 2007 17:12
Rijdt met: zemst

Bericht door locust »

als nieuweling is het misschien ook beter om bij een locale fietswinkel te gaan.
On-line shopping is goedkoop maar onderhoud en garantie zijn meestal iets moeilijker te verkrijgen.

meestal koop je je materiaal online aan als je ZELF alle onderhoud uitvoert

verder is deze site ook een van mijn favoriete web-shops.
Cube, radon, rocky mountain zijn goede fietsen, drossinger en centurion ken ik niet.

Sowieso ga je voor dit budget geen spijt hebben van je aankoop, voor dit bedrag vind je geen slechte fietsen meer. vergelijk gewoon de montage en welke fiets er leuk uitziet.
benb
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 12:54
Rijdt met: scott
Contacteer:

Bericht door benb »

tnx dudes! heb een winkel gevonden in wilrijk die de cube-modellen 60 euro duurder verkoopt dan in duitsland. Kan ik ni voor sukkelen;-)
Gebruikersavatar
Lampion
Mountainbiker
Berichten: 412
Lid geworden op: do 16 apr 2009 16:19
Rijdt met: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006
Contacteer:

Bericht door Lampion »

benb schreef:tnx dudes! heb een winkel gevonden in wilrijk die de cube-modellen 60 euro duurder verkoopt dan in duitsland. Kan ik ni voor sukkelen;-)
inderdaad niet, want je moet rekenen dat de meeste fietshandelaren niet happig zijn om aan fietsen te werken die niet bij hen aangekocht werden. Ten tweede is de levering enkel gratis binnen Duitsland dus zou je ook nog eens extra moeten betalen voor de levering ... Cube = goed gerief

Welcome to the bike community! =D>
Plaats reactie