Avid Juicy 3

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GlenP
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 05 feb 2009 13:24
Rijdt met: Canyon Nerve XC 4.0

Avid Juicy 3

Bericht door GlenP »

Hier en daar vind ik wel wat verwijzingen/reviews in andere topics over de hydraulische Avid Juicy 3 schijfrem maar nergens een concrete post....

bij deze....

Wat zijn jullier ervaring omtrent de Avid Juicy 3?
Is dit toch nog ietwat een deftige schijfrem voor alledaags(gewoon) XC gebruik?

Naar schijnt:

- pakken ze niet zo goed.
- verslijten ze snel.
- maken ze (constant) lawaai.

....

hmmm...

Beter voor de Formula's gegaan??
Misschien de volgende set...... 8)
Gebruikersavatar
EcoRacer
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 17:48
Rijdt met: Trek Remedy, Nukeproof Scalp, OnOne Inbred, Colnago Master,...

Bericht door EcoRacer »

Hier 44 Reviews.

http://www.mtbr.com/cat/brakes/disc-bra ... 07crx.aspx

sommige positief, veel negatief...
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

Ze zijn absoluut niet goed in modderomstandigheden. Voor de rest zijn ze in mijn ogen wel goed. De rest is droge omstandigheden of gewoon bij regenweer. Ik had weinig tot geen last van slijtage in die omstandigheden. En ze nemen dan ook goed.
Gebruikersavatar
Mustang86
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 05 mar 2008 18:41
Rijdt met: Specialized Rockhopper Pro Disc 08

Bericht door Mustang86 »

Ik rij momenteel met deze remmen (zaten er standaard op) en ben er niet echt tevreden over. Van zodra je in de modder gaat rijden, of er zit wat zand tussen beginnen ze te slepen en lawaai te maken. Het mindert wel als je nadien even op de baan rijdt en een paar keer remt. Na elke rit kuis ik mijn mtb grondig, en dus ook de schijven, en dan maken ze geen lawaai meer.

Ik ga deze nog volledig op rijden en dan komen er nieuwe remmen op.
Gebruikersavatar
GlenP
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 05 feb 2009 13:24
Rijdt met: Canyon Nerve XC 4.0

Bericht door GlenP »

Ik heb geen last van het lawaai moet ik zeggen.... en ze zijn degelijk... Meer hoef ik niet op deze moment... Misschien dat ik later wel eens Formula's probeer...
Gebruikersavatar
Fred
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 24 jun 2007 16:25
Rijdt met: Specialized

Bericht door Fred »

Heb ook de avid juicy 3 op mijn bike en,
-Ik ben tevreden over de remkracht, ga geregeld stevig in de ankers bij pittige afdalingen.
-Ze slijten zeker niet sneller dan andere blokjes, achterste blokjes veranderd op ongeveer 1800 km en de voorste nog steeds niet veranderd en 2800 km op de teller.
-Ze maken ook geen lawaai tenzij ze nat zijn, na een diepe plas maken ze even een schurend lawaai zoals alle schijfremmen.

Het zijn wel krengen om te regelen of te centreren, eenmaal dit onder de knie gaat het wel en doen ze perfect hun job.
Heb ook even problemen gehad bij nieuwe blokjes aangaande vrije ruimte tussen schijf en blokjes. Heb deze toch flink moeten inremmen omdat mijn wiel bijna niet meer draaide. Maar na enkele ritten alles dik in orde. Ik rij enkel offroad en veel in het hageland. ook moderploeteren is een van mijn hobby's.
Indien je deze vraag stelt om dit als nieuw setje aan te schaffen op een nieuwe bike, dan zou ik nu toch opteren voor een nieuwer systeem vb XT van Shimano.
Gebruikersavatar
flaming_jakke
Mountainbiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Lynskey Pro29 & Niner Air9 No Shox
Contacteer:

Bericht door flaming_jakke »

Fred schreef: Het zijn wel krengen om te regelen of te centreren, eenmaal dit onder de knie gaat het wel en doen ze perfect hun job.
Heb ook even problemen gehad bij nieuwe blokjes aangaande vrije ruimte tussen schijf en blokjes. Heb deze toch flink moeten inremmen omdat mijn wiel bijna niet meer draaide. Maar na enkele ritten alles dik in orde. Ik rij enkel offroad en veel in het hageland. ook moderploeteren is een van mijn hobby's.
Indien je deze vraag stelt om dit als nieuw setje aan te schaffen op een nieuwe bike, dan zou ik nu toch opteren voor een nieuwer systeem vb XT van Shimano.
Kan ik me in terugvinden ....

Ik heb me nu sinds begin van't jaar een remsetje van Hope aangeschaft en dan merk je wel een duidelijk verschil vooral in gebruiksgemak. Geen geknoei meer om af te stellen, zelden schuren van de remmen en meer verfijnd gevoel bij het remmen.
Plaats reactie