Trek 4300 (2008)

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
brian
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 15 sep 2007 00:08
Rijdt met: oma fiets (zoekend naar MTB)

Trek 4300 (2008)

Bericht door brian »

ajsh
Laatst gewijzigd door brian op di 05 mei 2009 18:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2002
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Bericht door Mister No Chaïn »

Kwa geometrie en afwerking is de 4-series meer een comfortabele zondagsfiets voor mensen die geen stadsfiets hoeven maar liever op een stoer ogende mtb zitten. Waarom zou je anders voor mechanische schiven gaan??

Als je een sportieve en terreinwaardige mtb wil zou ik persoonlijk ff doorsparen naar 650 a 800 euro, of een goede 2de hands.
Gebruikersavatar
Levitation
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: di 04 sep 2007 23:03
Rijdt met: Orbea Sherpa

Bericht door Levitation »

Dan zou ik eerder voor een Trek 6300 met discs gaan of eventueel een 6500 zonder disc, die komen op zo'n 700 euro (zonder korting als ik mij niet vergis), dus daar kan je meestal wel nog 10% van af peuteren.
brian
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 15 sep 2007 00:08
Rijdt met: oma fiets (zoekend naar MTB)

Bericht door brian »

Bedankt voor de reactie!

Ik heb mijn oog laten vallen op de 4300 (zonder schijfremmen) €429,- bij Top Bikes (uit Den Haag, misschien kennen mensen deze winkel).

ik ga hem over zo'n anderhalve maand kopen.

Brian. :-D
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

waarom advies vragen als je er toch niet naar luisterd? had blijkbaar toch al uw zinnen op de 4300 gezet, slechte zet in mijn ogen, beter voor de 6 reeks gaan als je wil gaan MTBken
The OM
Mountainbiker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 13 jun 2006 13:49
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door The OM »

Ne 4300 kan ook zen mannetje wel staan ze (ik rijd er al bijna 3 jaar mee, tegen de 4000km in totaal).
Ondertussen zijn de remmen, shifters (LX) en banden (Schwalbe Little Albert) wel geupgrade. Derailleurs en vork zouden moeten volgen. En ik heb een tweede paar wielen met slicks voor woon-school verkeer.

Je moet er gewoon rekening mee houden dat het geen topfiets is.. snelheid een beetje inhouden om technische stukken, niet verwachten dat alles nog steeds even vlot gaat werken bij vrieskou of veel modder...
Maar uiteraard, bij geld steeds Trek: Hoe hoger het cijferke hoe beter de fiets e.
K-tch
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 11:19
Rijdt met: Cube Reaction HS33 (2008)

Bericht door K-tch »

Ik heb ook anderhalf jaar met een 4300 gereden, en dat is inderdaad ne comfortabele fiets, maar je kan er ook zeker mee gaan mountainbiken, zelfs een beekendje in de Ardennen kan die fiets wel hebben.

Sinds vorig week-end rijdt ik wel op een Cube Reaction HS33 (2008) rond, als de knie blessure eindelijk eens wil overgaan tenminste, en dat verschil is wel zeer groot (ook in prijs haha )
brian
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 15 sep 2007 00:08
Rijdt met: oma fiets (zoekend naar MTB)

Bericht door brian »

Headshot schreef:waarom advies vragen als je er toch niet naar luisterd? had blijkbaar toch al uw zinnen op de 4300 gezet, slechte zet in mijn ogen, beter voor de 6 reeks gaan als je wil gaan MTBken
Maar ik ga niet echt MTBen. Niet in bossen enzo. Misschien heel af en toe.
maar ook gewoon om in de duinen te fietsen enzo. Ik heb nu een Gamma oma-fiets, alles beter dan dat. :P

Gr, Brian.
freewilly_1974
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: za 03 feb 2007 18:58
Rijdt met: specialized epic

Bericht door freewilly_1974 »

ik heb een trek 4400
en ga ook de toertochten rijden
is nu mijn 2 jaar en mijne fiets vindt ik goed genoeg
tuurlijk zullen er nog wel veel betere bij zijn
maar het is en blijft voor mij een hobby en zal niet aan wedstrijden mee doen en dan moet je niet het duurste van het duurste hebben vindt ik
groetjes

zo beter
Laatst gewijzigd door freewilly_1974 op di 02 okt 2007 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MoozeMeiske
Mountainbiker
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 16:03
Rijdt met: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Bericht door MoozeMeiske »

freewilly_1974 schreef: imijne fiets vindt ik goed genoeg
en dan moet je niet het duurste van het duurste hebben vindt ik
ge zijt precies wel volledig weg van 'TT's' hé
(sorry, kon het echt niet laten...) :oops: :wink:
Plaats reactie