Narrow Wide

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Narrow Wide

Bericht door _Knarf_ »

semir schreef: di 09 aug 2022 12:13
Dickie schreef: vr 15 jul 2022 13:28 Enige nadeel aan uw 26" is dat je moeilijker aan 9sp-spul en wielen/banden, laat staan voor velgrem, geraakt, voor de rest is het voor grootste part marketing blabla. Als de markt verzadigd raakt vinden ze een nieuwe 'magische' wielmaat of biketype uit.
Voor dat frame is er best nog 'toekomst':
wil je toch wat grotere diameter, dan kunnen er 27.5" wielen in met een 2.0 of 2.1 band.
Schijfremmen kan ook, net als 1x9, 10, 11...
Begrijp ik goed dat er een 27.5" wiel op mijn MTB past? https://www.culturevelo.com/2010-Aspect-30

Is dit de investering waard? Als ik ergens een goeie 2dehands deal zie dan zou ik wel eens durven 'upgraden'
Yes, als ze smal genoeg zijn... 2.0.
Volgens Dickie toch. Ik twijfel er eigenlijk wel wat aan.


Best wat nakijken hoeveel ruimte ge over hebt, en of daar dan een zoveel groter wiel wel in kan.
De moeite... Tja. 27,5 tov 26 is echt wel een heel pak aangenamer rijden normaal gezien. Maar als je ze dan zo smal moet steken...
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Narrow Wide

Bericht door Dickie »

Ik heb 27.5 Fulcrum Red Power disc-wielen in een 26" geëlektrificeerd Orbea Alma frame met Maxxis Pace 1.95" bandjes bollen. Met nog voldoende ruimte over. Dus iedere 2.0 lukt ook wel.
Wil je zeker zijn probeer het dan eerst eens met een wiel bij de lbs of van iemand die je kent.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Narrow Wide

Bericht door kenny »

Eerlijk gezegd, liever een 26" met een 2.25 band dan een 27,5 met een 2.0.
Plaats reactie