Eerste MTB kopen

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Danny265
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 08 sep 2021 14:43
Rijdt met: GB

Eerste MTB kopen

Bericht door Danny265 »

Hallo,

Ik heb onlangs beslist om te beginnen met mountainbiken, hierbij kijk ik vooral uit naar leuke parcours te rijden met weinig verharde/asvalt wegen (zoals oa de zwarte route in Herentals). Een stevige fiets die lang kan meegaan en waar toch wat kracht opgezet kan worden, snelheid speelt voor mij niet zo veel rol.

Dus ben ik opzoek gegaan naar een XC hardtail met een budget van 1000 - 1500 euro. Hierbij leek mij de Trek X-caliber 8 (of 9) in XXL de ideale optie maar deze blijkt overal al aan jaar uitverkocht te zijn en komt pas terug in 2023.

Mijn vraag is dus of hier iemand toevalig iets weet waar dit model nog te vinden zou kunnen zijn of een goed alternatief voor deze fiets kent (dat wel nog te vinden is).

Lengte: 1.98m gewicht: 95kg

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Re: Eerste MTB kopen

Bericht door funkstar »

OP bikeexchange plaatsen sommige handelaren wel eens hun stock.
Metalgabber666
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 05 okt 2021 14:02

Re: Eerste MTB kopen

Bericht door Metalgabber666 »

Mss overwegen om voor dat geld een 2hands te kopen ?
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Eerste MTB kopen

Bericht door _Knarf_ »

De x-caliber is inderdaad een goede keuze. En inderdaad nergens te vinden.

Ik zou gewoon naar fietsenmakers in de buurt gaan. Vragen of ze iets hebben staan voor 1500.

Het is momenteel niet echt van een model te kiezen, maar zien wat er te krijgen valt.

Voor die prijs kunt ge zeker ne deftige aluminium hardtail vinden met degelijke afmontage waar ge jarenlang plezier mee kunt hebben.
Plaats reactie