Welk zadel voor mtb?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Pberquin
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 06 jun 2021 23:44

Welk zadel voor mtb?

Bericht door Pberquin »

Hallo, ik ben op zoek naar een goed zadel, ik weet ook dat dit persoonlijk is maar ik vraag het hier toch maar eens, met een fietsbroek zitten grotendeels vd zadels wel ok. Maar mijn vraag betreft een zadel dat comfortabel genoeg is om te toeren met de mtb zonder fietskledij,
Iemand ervaring of tips van zadels?
Bedankt alvast
Moest hier nog zo een topic zijn mijn excuses maar is een verwijzing meer dan welkom
Mvg philip
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Welk zadel voor mtb?

Bericht door Jumping Jack »

Ik heb op zowel de gravel als de mtb een Specialized phenom zadel, in breedte 143. Maar zoals je aangeeft, is dat heel erg persoonlijk en zal je het zelf moeten ervaren. De ene kont is de andere niet :-D .

Mantel heeft een handige keuzehulp: https://www.mantel.com/blog/be/zadel-me ... -keuzehulp
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Welk zadel voor mtb?

Bericht door Free_ltd »

Een zadel dat goed zit met zeem en zonder zeem is wss ook heel persoonlijk. Ik rij op al mijn fietsen met zadels van SQlab. Voor mijn poep de beste zadels. Zonder zeem is dat nog te doen, maar niet voor een rit van 30km of meer. Zou ook niet weten waarom ik zou gaan MTB'en in mijn jeans :P

Als ik met gewone kledij ergens naartoe fiets waar het al wat verder is, dan doe ik wel een onderbroek met zeem onder mijn jeans aan. Ziet toch niemand :lol:
Plaats reactie