Giant elektrische motor

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Rikken79
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 10 apr 2021 12:11

Giant elektrische motor

Bericht door Rikken79 »

Ik heb al enkele zaken op dit forum opgezocht, maar vind weinig terug over de Giant SyncDrive Pro motor.

Ik heb al enkele jaren een Haibike e-MTB, maar vind de Yamaha motoren vrij luidruchtig. Nu gebruik ik de fiets voornamelijk voor veldbanen en gewoon stadsverkeer met veel borduren (Aalst is een ramp). Omdat ik regelmatig problemen in het staartbeen heb ben ik gaan kijken naar een waardige vervanger met iets meer comfort. Ondertussen blijken alle e-MTB's bijna uitverkocht te zijn, dus ligt de keuze iets beperkter. Haibike heeft bijna geen verdelers meer in België en valt daarom al af. Cube is prijs/kwaliteit heel goed blijkbaar, maar after-service is dan weer net iets minder.

Er is bij de speciaalzaak in de buurt een Giant Fathom in voorraad, die geen fully is, maar eventueel kan uitgerust worden met een verende zadelpen. Iemand die ervaring heeft met met de motor en ook zijn ervaring kan delen of een verende zadelpen wel iets uitdoet? Of kan ik toch beter een bestelling plaatsen en maanden wachten op een Trek Powerfly 4 die dan een Bosch motor heeft.

Uiteindelijk is een hybride misschien ook een oplossing, maar dan kan ik misschien beter testrijden, tenzij er hier mensen zijn die ervaring kunnen delen over de hybride fietsen?

Bedankt!
Plaats reactie